Gå til innhold

Hjelpes hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger i dag hatt skikkelig vondt liksom bakom benet forran helt nede på magen, (Skambenet?) Jeg har vært plaget med kynnere ganske lenge. Men da har liksom bare magen blitt stram. Og det har vært ubehagelig men ikke direkte vondt.. Jeg vet ikke helt om dette er kynnere dette og men at de bare er blitt kraftigere eller noe sånt. Eller er dette nedpress.. Det kjennes ut som om benet skal deles i to på en måte. Hva er nedpress egentlig. og er det noe som kan utvikle seg til foreks fortidlig fødsel? Og er det det jeg har? Dette er mitt 3 svangerskap, men kan ikke huske å ha hatt noe sånt som dette med de to første.. Hadde kynnere da og men... Er foresten i uke 28.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm var ikke så lett å svare men prøver å sammenligne:)

Nedpress har jeg vært plaget med, føles rett og slett som lillepia er påvei ut og må nesten knipe litt for å få det til å stoppe. Er verst etter jeg har sittet enstund og reiser meg. Har ikke hørt at det kan føre til tidlig fødsel.

Kynnere høres det ikke ut som men ettersom mine er blitt veldig sterke kjennes det litt som tissetrang når de er på d høyeste.

Det med at du sier føles ut som benet deler seg har jeg også hatt og fikk beskjed om at ledd og div tøyes og blir smidigere for å kunne gjennomgå en fødsel og det kan være det du har. Derav også bekkenløsning:)

Vet ikke om det hjalp:)

Skrevet

vet ikke jeg.. bekkenløsning har jeg.. Av den sterke typen som hemmer meg veldig i å bevege meg.. Har det både forran og bak.. Men dennesmerten kommer liksom gradvis før den topper seg å går til bake på en måte, Minner mest om rier vil jeg si da, men det er liksom ikke direkte det heller. tror jeg da.. .. ringer føden jeg hvis det blir værre tror jeg.. og skal no til legen i morgen.. eller må vel.. tror jeg.. hun bare må ha tid til meg.

Skrevet

hei. lungene må jo utvikle seg. for det finnest det lungemodningssprøyte. eg fikk min første ii dag. skal ha en i morgen oxo.. er 39,2 no

Skrevet

Hei igjen:)

Var hos legen idag for div blodprøver o.l. men spurte da om andre ting i samme farta, ble da rådet å bare ring føden istenden for å gå å bekymre meg.. det er de som vet og har som regel hørt om de samme "symtomene" før. Allmennleger er ikke nødvendigvis spesialister på svangerskap:) Evt kan du jo høre med jordmoren din.

Skrevet

Nå sitter jeg bare her å venter på denne legetimen.. 1 time igjen nå.

Huff har ikke sovet i natt jeg.. :( Har hat så sykt vondt pga bekkenløsning.. også kommer de smertene i det bene forran med gjevne mellomrom og.. hmm?? lurer veldig på hva det er.. Heldigvis har jeg en lege som bryr seg.....

Men jordmor skulle jeg gjerne hatt.. Men får ikke det siden jeg er fleregangs fødende :( ikke her i nærområdet i vertfall. da må jeg reise ett stykkeå det orker jeg ikke. men men .. får se hva legen sier etterpå og ta det derfra..det kan jo være så enkelt som kynnere eller noe.. bare de er kraftiger en det jeg er vandt til.. men skal jo ikke gå sånn som dette heller så.. vi får se.. tusen takk for hjelpen uansett. :)

Skrevet

Da har jeg vert og sjekket hva dette var... Det var rett og slett rier faktisk... Lillemann har da boret seg ned i bekkenet og ligger nå med hodet med å snurrer.. og dette provoserte fram rier pga av at bekkenet mitt var så tøyelig. Så da var det ikke lenger lov å gjøre noe fornuftig pga, fare for prematur fødsel..

Så da går ukene framover mot termin i å sitte rolig , gå forsiktig og ikke stresse.. :( Det kan fort bli noen Laaaaange uker.... :(

Skrevet

Ojda! :o

Skremmende å oppdage at du har rier så tidlig, vil jeg tro - men samtidig veldig bra at det blir oppdaget og tatt på alvor! Jeg har måttet ta ting veeeldig med ro absolutt hele svangerskapet - sykmeldt hele veien. Trodde jeg skulle kjede vettet av meg, men det har gått overraskende bra! Utrolig hvor mange timer man kan slå ihjel ved hjelp av tv, data, håndarbeid, kaffebesøk osv. :) Viktigste er jo at alt går fint med bebisen din, så du får se på det som en jobb å være rolig de nærmeste ukene. Lykke til! :)

Skrevet

Huff, ja var bra med en sjekk da. Hvor ofte har du disse riene da?

Du får finne en hobby så ukene går fortere. Skal selv ordne albumene til førstejenta mi, er sånt som blir liggende når hverdagen starter:)

Skrevet

Ja jeg får vel begynne å male igjen.. :) Jeg har ogspå vært sykemeldt hele svangerskapet pga bekkenet og lavt blodtrykk. Også har jeg vært innlagt pga av bihulebetennelse og problemer med at jeg ikke tok til meg næring så jeg raste ned i vekt mens lille mann ble kjukkere og kjukere:) heldigvis.. Men det er bra nå da :)

ja jeg får leke ruge maskin jeg nå... Heldigvis har jeg en utrolig snill samboer som hjelper til med alt. Så jeg får gi han en suss som betaling innimellom jeg da. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...