Gå til innhold

rutine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner man med rutiner av søvn og mat. Jenta vår er 5 uker nå og har begynnt så smått..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt en eneste rutine på min baby som er 5 måneder. Men han sovner klokken 8 og sover til 8 neste dag. Får mat når han er sulten.

Skrevet

du kan ikke nekte en baby mat og søvn. da blir den stresset.

Skrevet

Barn trenger rutiner miss misantrop

Skrevet

Min baby trenger ikke rutiner.

Skrevet

Akkurat som om noen klarer å lage rutiner på en liten baby. Enten så har du en baby som sover om natten og spiser til faste tider eller så har du det ikke. Du er ikke en super mamma om du får til at barnet legger seg til samme tid hver kveld, du er heldig

Skrevet

Hvordan infører du rutiner på en 5 uker gammel baby? Det høres ut som vås

Skrevet

I babyboka man får på sykehuset, så står det vel at man bør vente med rutiner til de er minst 3 mnd.

At man frem til da, lar babyen styre alt selv.

Skrevet

Barneoppdragelse er vel både individuelt og tidsavhengig. Har personlig ikke hatt en eneste rutine på noen av mine barn før de var 3 til 4 år. Men jeg har ikke trengt det heller. Ting har fungert godt helt naturlig.

Skrevet

Tror kanskje med hell at flere burde la babyen sin mere i fred. Barn viser jo stress symptomer allerede som 2 åringer.

Skrevet

HI, hvorfor spør du? Hva slags rutiner tenker du på?

Skrevet

Vi fikk til leggerutine på sønnen vår på kvelden (18-21) da han var 5-6 uker. Vi tvang ham ikke, men vi lagde en rutine at når vi så han begynte å bli trøtt på denne tiden, fikk han melk og kos, så skiftet vi bleie på stellebordet og satte på han pysjen, hadde han på fanget å leste litt i en barnebok for han før vi la han i senga si. Dette syntes vi og han var kos og det fungerte stortsett veldig bra. Han begynte med grøt muligens noen uker senere og da var det lettere å få han til å sovne en time eller to tidligere enn 21, men var ikke før var ca 3mnd at vi hadde rutiner på ham gjennom døgnet. Det går litt opp og ned fortsatt og nå er han 6mnd gammel. Vi stresser ikke med rutiner, men prøver så lenge han er enig. Han er jo ikke gamle gutten ennå så vi kan ikke forvente for mye av ham heller. Ser vi at "dette går ikke i dag" så blir det sånn da. Han trives med rutiner og vi er nok heldige som har det sånn, men de gangene han ikke vil følge rutinene så tvinger vi ham heller ikke. Han er fortsatt sjefen og vi plukker opp :)

Skrevet

2342, Det kalles ikke rutiner.

Skrevet

Hun var seks uker da vi begynte med fast leggetid (klokka syv) fast sovetid på dagen og faste tidspunkt for mat.

Skrevet

Den er jeg enig i NN 21:39, hos oss var det babyen som selv spiste til faste tider, og sov til faste tider, og vi som da merket oss disse tidene og slik ble de dermed rutiner... Men jeg har vært streng på å holde på disse rutinene (til endel menneskers store irritasjon) så vi hadde nok ikke vært så heldige som vi er i dag (med tanke på soving, mat osv) om vi ikke selv hadde gått inn for å holde på rutinene.

Skrevet

Anonym 23:49:

Rutine pr.definisjon er:

1. ferdighet tilegnet ved øvelse, erfaring

2. fast måte/intervall, arbeidsmåte

Jeg vil tolke det som at du gjør de samme tingene til bestemte tidspunkt. Hvor mye slingringsmon er akseptabelt i din tolkning? Har man ikke rutiner om de blir brutt en gang i blandt? Veldig nyskjerrig på din tolkning.

Skrevet

Min baby har nå byttet tidssone 4 ganger. Alle gangene 6 timer. I morgen skal det skje igjen. Det går en dag eller så, så sover han på natta igjen. Det er vel ingen ting å lage så mye styr ut av. Men jeg skjønner problemet om poden ikke vil sove om natten i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...