Gå til innhold

lege eller ikke?

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en liten gutt på 3 mnd, han har vært litt forkjøla 1 ukes tid, men siste dagene har han blitt veldig surklete. hører at det sitter masse slim langt ned i brystet. idag har han hatt mye surklelyder og pipelyder når han puster. spist litt dårlig, men ok.

han har ikke feber.

får jeg bare beskjed om at det er virus som går over, siden han ikke har feber tro? eller er det lurt å ta seg en tur til legen?

hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur til legen, du får sikkert Efedrin, uansett virus eller bakterie.

Denne hjelper for de fleste små.

Skrevet

jeg ville dratt til legen. Min sønn var slik i fjor på denne tida, å han ble innlagt på sykehus for å få bort surklinga. Han fikk adrenalin som løste opp og fikk dra hjem dagen etter. Prøvene viste rs-virus å det viruset kan raskt bli værre hos så små barn.

Skrevet

superglad: hadde han heller ikke feber? bare slim og surkling?

Skrevet

han hadde ikke feber nei, bare gråt å hostet å surklet i laaaang tid. Var 2 ganger på legevakta å fikk beskjed om kun vanlig forkjølelse. 3 gangen sukket legen å sa han kunne sende meg til barnakutt så en barnelege kunne berolige meg. Han fikk adrenalin å beskjed om å komme inn på morgenen etter, dvs komme hvis han ble værre ellers vente til morgenen. Vi kom morgenen å ble da innlagt siden han surklet så mye.

Skrevet

Efendrin til så små hadde eg sett meg tvilans til å gje.

Eg fikk det ikkje til dattera mi når ho var 6-7mnd og hosta noko veldig heile natta.......var forbeholdt større ungar sa fastlegen min.

Så under 1år så hadde eg vert skeptisk, men det er fordi eg stoler veldig på fastlegen min.

Få ungen sjekka for RS i stede for, jenta mi hadde det i vår, blei ikkje oppdaga før i juni når ho fikk viruslungebetendelse og me havna på sjukehuset. Dei lura litt sida ho hadde hosta så lenge. Ho har heldigvis ikkje fått astma etter RS viruset,

Så ta ein tur til legen og få det sjekka opp, sjå etter når han pustar om det blir innsøkk langts ribbeina, da sliter han med å puste skikkelig og er eit teiken på RS. Var på barneavd i dag og der var det mange med babyane sine og RS......

Er sesong for det nå.

God Bedring

Skrevet

Vil anbefale deg å dra til legen.. gutten vår ble litt tett julaften, og ble bare værre 1.og 2.juledag. Da dro vi på legevakta, og da var han aaaalt for TETT. Sykepleieren syns vi skulle ringt ambulansen.. Ble sendt til barnemottaket på sykehuset, og lagt inn..

Fikk adrenalin+ventoline hver annen time i to dager(etter det hver tredje time)+ kortisont-kur i tre døgn, og pulmicort morgen og kveld. Ble skrevet ut etter fire døgn, nå får han medisiner på forstøvermaskin hjemme hver tredje time hele døgnet...det skal han ha i 14.dager..

Ikke for å skremme deg, men det er bedre å dra til legen for tidlig, enn å ende opp som oss, hadde vi dratt tidligere, hadde vi nok ikke brukt medisiner fortsatt...

Skrevet

tusen takk for svar dere!

men det er vel greit å dra til legen imorgen? han sover nå, litt urolig, våkner når han hoster. men når han sover puster han fint uten så masse surklelyd.

jeg er alene hjemme med han og storebror på 1,5 år og har ikke førerkort, så det blir vanskelig å komme meg til legen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...