frutilla Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 har noen her gjort dette??? var det vondt??? Jeg skal nå ta vevsprøver på sykehuset i februar..har siden i fjor tatt 6 ganger celleprøve som viste samme forandringer og påvist såkaldt HPV-virus så nå har laboratoriet anbefalt å ta vevsprøver. Vet ikke hvorfor jeg gruer meg men sånn er det hver gang jeg skal til gynekologisk time. Håper på noen svar...
jordbær mathilda Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 For meg var det en grusom opplevelse..grunnen var at jeg var totalt uforbredt på hva jeg skulle. Jeg fikk bare en innkallese fra sykehuset om at jeg skulle ta noen nye prøver,ingenting om hva,hvordan osv... Så jeg trodde jeg skulle ta ny celleprøve! Jeg kjeftet på legen min i etterkant,de må jo sende info om hva en skal gjøre. Jeg kjørte bil til sykehuset selv,noe jeg absulutt ikke anbefaler. Ta med mannen din,eller en annen som står deg nære..Be legen om noe beroligene som du tar før du reiser. I bunn og i grunn gikk det bra altså,det var bare det at jeg ikke var forbredt og fikk litt sjokk. Lykke til,håper jeg ikke har skremt deg...det var ihvertfall ikke meningen;)
frutilla Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2009 Ok! derfor jeg spør her, for jeg fikk et brev om at jeg skal ta vevsprøve og dato..ikke noe mer.men hva gjøre dem? var det samma opplegg da man tar celleprøve??. Da jeg leser vevsprøve så tenker jeg på at de kutter et kjøttbit..ufff jeg grøser av tanken og har ikke peiling på hva dette er..har tatt så mange celleprøver og får samma svar hver gang. takk for svar.
jordbær mathilda Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 De klipper små biter av vevet.Jeg fikk en sprøyte opp der før dem klippet. Jeg hadde en fryktlig ufølsom lege,så da jeg gråt,sa han at dette er vel ikke noenting...jeg ser jo at du har født to barn,så dette får du tåle!!! Men jeg mener at jeg hadde taklet dette bedre hvis jeg hadde vært litt mer forbredt! Be om beroligene fra fastlegen din. Jeg var tilbake et par uker senere og fjernet en del av livmortappen,da det også var celleforandring i vevet! Det gikk mye bedre da jeg hadde fått piller av legen min+ at jeg hadde med meg mannen min;)
frutilla Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 uffff jeg gruer meg.takk for svar!
Libido- Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har tatt. De bruker en tang/saks og klipper ut litt kjøtt. Er forskjellig hvor mange klipp de tar. Til meg skulle de ta 4. (de klipper der det er forandringer) Jeg var veldig nervøs og sa de ikke fikk klippe mye! Hadde hørt mye i forkant. De 3 første kjente jeg nesten ingenting, ikke vondt. Bare litt ekkelt. Siden det gikk så bra så tenkte vel gynekologen at han kunne klippe litt ekstra på den siste. Skal si det var ei som hyla høyt! Hans reaksjon var å dra til seg handa.. og han hadde ikke klippet igjennom.. så han reiv.. Faen det var vondt! Han beklaga seg. Han satte inne en bandasje som jeg skulle rive ut selv etter så så mange timer. Blødde litt i etterkant men ikke mye. 3-4 dager etter (på juleaften av alle ting) så kom det ut en diger leveret klump med blod og friskt blod. Full panikk og styrtet til legevakta. Blødde kraftig. Der ble jeg sydd. Var livredd for at det skulle gjøre vondt igjen. Så jeg fikk lokalbedøvelse. Og fikk tabletter som skulle gjøre at blodet levret seg fortere. Gikk heldigvis bra =) Du kan jo be om bedøvelse før prøven, det ville jeg ha gjort om jeg måtte ha tatt det igjen. Men skal sies at det med styrtblødninger etterpå skjer ytterst sjeldent. Har kun hørt om ei til som har hatt det.
Silja FullFres McQueen Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Min søster Libido? Jeg har oxo tatt vevsprøver, og til meg gikk det helt fint. Ikke så vondt, bare ubehagelig. Så det _trenger_ ikke være en forferdelig opplevelse. =)
Silja FullFres McQueen Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Hehe, huff ja _det_ var jo litt av en opplevelse.. ;P
frutilla Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2009 herregud! stakkar! det var sikker vondt ja... Da blir det bedøvelse her gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå