Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Er 31+2 og syns jeg har mye kynnere om dagen. Ett par dager nå har magen blitt stiv og stram så fort jeg reiser meg opp eller er i noen form for aktivitet. Magen er stort sett ved det normale da jeg ligger eller sitter. De kan vare i opptil flere minutter om gangen. Har hatt flere dager med masse kynnere i noen få uker nå. Blir litt bekymret da så lite aktivitet skal til for at kynnerne kommer. De er ikke vonde, men er litt slitsomt når det er så mye i løpet av en dag. Skal på kontroll til legen min denne uka, tenkte å spørre henne da. Men det rare er at jeg merker stor forskjell på dager med mye og lite aktivitet. Det er tydelig at de kommer da jeg er mer aktiv enn andre dager.. Noen som har noen erfaringer med dette?
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. januar 2009 Oj, samme innlegg to ganger.. det var ikke meningen.. trodde ikke første inlegget kom med;-)
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 sliter også med kraftige kynnere og mye nedpress.. Innimellom våkner jeg om natta og tror babyen har hodet mellom beina mine. Har termin 12mars så er ca like langt på vei som deg.. Har hatt kynnere siden uke 13 og ved første svangerskap kom de fra uke 20.. Jordmor og lege har sagt at dette kan tyde på rask fødsel.. Første fødsel tok 4,5 time så håper jeg rekker inn på føden før babyen kommer;) I tillegg blødde jeg veldig lite under fødsel og i tiden etterpå,så livmoren er nok godt trent=)
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2009 Oj, ja det hadde jo vært flott da om det var godt for noe på den måten;-) Jeg jobber fullt fortsatt da.. er det noen risiko for for tidlig fødsel ved så masse kynnere?
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 tror ikke at det er noen større risiko..men har fått beskjed om å ikke løfte så tungt,mest fordi kynnerne blir provosert ekstra da. Jeg har vært uten jobb siden sist fødselspermisjon,men dagene går virkelig unna med ei lita rampejente rundt beina;) Kynnerne er jo livmoren som trener,så håper også på effektive rier og rask (ikke for rask) fødsel..=) Fikk noen dager før termin sist..men var innlagt 2-3dager før det igjen pga fostervannslekkasje..
Sol + spire Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Her er det akkurat det samme..masse kynnere. I går var det ekstra mange. Hadde kynnere i ett kjør fra kl 19-0400. ringte jordmor for å høre med henne, og hun sa at en bare må være obs på dem. Så lenge de holder seg stort sett likens så er det ikke noe å bli engstelig for. Det er hvis de forandrer seg og går over til rier at en må begynne å ta det alvorlig. Jeg håper også at dette er et tegn på litt raskere fødsel. For min forrige gikk treigt. Hadde nesten ikke kynnere i mitt forrige svangerskap. Er enig i at dette kan bli slitsomt i lengden ja... Har termin 5 mars.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 ja,veldig slitsomt!! spesielt når vesla er rampete, løper rundt og finner på rampestreker.. Her er det verst om kvelden,og om natta må jeg ha ei diger pute mellom beina for at bekkenet skal ligge stabilt,virker som om kynnerne ikke er så ille da. Sist fødsel merket jeg ingenting før vannet gikk,fikk rier som ikke var vondere enn kynnerne,men ganske kraftige i følge ctg'en. Fikk pressrier etter 1time og hadde da full åpning. Vesla kom ut 4,5time etter vannet gikk,på tvers med hodet! Hun hadde ikke vridd seg fullt ut slik de pleier,og satt fast i over 1time.. Men det gikk så fint atte;)
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2009 Ja, det blir spennende hvertfall! Blir hvertfall veldig greit å høre hva legen min sier. Siden det er mye gåing på jobb, er det litt sliiiitsomt etterhvert...
♥jan05prinsesser09feb♥ Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Hei Jeg er sykemeldt pga av mange og sterke kynnere og har vært det i en mnd alt. For to uker siden ble jeg innlagt med premature rier og fikk riestoppene var da i uke 31 så man blir jo veldig bekymret. Etter dette har kynnerne blitt enda sterkere og sitter mer i ryggen også nå, tok tiden igår og var nær og ringe føden men vet jo at det ikke er rier da jeg har født før. Men er absolutt bekymret når det kommer mange og jeg kjenner de blir sterkere og sterkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå