Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Vet at det er slingringsmonn når de måler, men var inne på UL her om dagen og Legen sa at babyen var stor + 10% Er det 10% over gjennomsnittet eller 10% over det som er anbefalt? Hvor mange % er egentlig for mye? Er ikke bekymret siden storesøster også var ganske stor, og det ikke var antydning til sukker i urin etc, men ble litt nyskjerrig på hva det egentlig "betydde"
Kjærlighet <3 Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Mener det skal være 10 % over gjennomsnittet de mener ja. Så om babyen blir estimert til å være 10% over ved termin. Vil du få en baby somer ca 3850 gram.. (om det er 3500 gr som fortsatt er snittet da...) :-)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2009 Ok takk for info Tror han mente at baby var 10% over nå i uke 27, så det vil vel si at hun har bikket kiloen det da:) 3850 er bare 100g mer enn søsteren var ved fødsel, så bekymrer meg ikke over det nei
godiva med 3 gull Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Og man skal jo ta denne målingen deres med en klype salt. Min første ble estimert til 5 kg, da bommet de kun med 100 gram og det er jo imponerende. med nr 2 ble hun estimert til 5+. Bare 40 min før jeg ble igangsatt. Og ut kom en jente på 3820.. Så det var vel ikke spes godt tippet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå