Gå til innhold

Hva har man egentlig på seg når man ligger der og skal føde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Teit spørsmål, men for meg som er førstegangs, datt dette spørsmålet plutselig ned i hodet mitt...

Skal man liksom ligge der kliss naken, eller har man på seg noe? Bør man tenke på hva man vil ha på når man reiser til føden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei:) de gangene jeg har født har jeg hatt på meg sykehus-skjorte, ble skiftet på når fødselen satte i gang.

om du trenger å tenke på hva du skal ha på deg når du reiser til føden, tror jeg ikke du trenger å tenke så mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke spm va teit!:) Er også førstegangsfødende, å lurer naturligvis på mye, og da må man bare spørre!:) Og en kan jo være anonym her, å d er genialt!:)

 

Lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart, men jeg husker faktisk ikke helt! Tror ikke det var mye, for gikk rett fra badekaret og opp i seng da pressriene begynte.

Nå har jeg sett etter på bilder, og ser ikke ut som om det er mye klær på der, nei. Litt ukomfortabelt med at fremmede skal se deg helt naken, men hadde på den tida alt vært i badekar så lenge at det ikke spilte noen rolle lengre.

Du kan helt sikkert ha på deg sykehusskjorte, t-skjorte el noe tilsvarende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes heller ikke dette var et dumt spørsmål, har lurt på det samme selv! kan man ha BH på seg? jeg liker ikke gå uten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte vann forrige gang, så ikke så mye klær på da..Men, hadde på t-shirt og joggebukse fram til det begynte å bli "alvor" Man er jo oftest lenge på sykehuset før det nærmer seg fødsel, og da går jordmødrene litt til og fra, og man er en del alene med mannen sin på rommet..Iallefall var vi det..Vi kom inn kl. 11, og fødte ikke før kl. 17. Hadde på klær helt til 16, bortsett fra når de skulle undersøke innimellom da, selvfølgelig;) Et annet tips er å ikke ta med lyse klær til oppholdet på barsel..Forrige gang hadde jeg kjøpt en skikkelig deilig beige "kosedress", som jeg liksom skulle bruke på sykehuset, men problemet er at man blør ganske mye de første dagene..mer enn vanlig mens..jeg gjorde det iallefall...Følte meg ikke helt komfortabel i lys bukse, for å si det sånn...Denne gangen blir det mørk bukse..hihi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er vell å ha på seg noe som er behagelig. Å vill du ha bh på, er ikke det noe problem. Bukser er jo litt vrient, men ei lang skjorte feks, hvis du føler for å skjule deg litt. På de 2 første var jeg vell naken eller kun hadde på sykehuskittel. Men da hadde jeg ikke tenkt på dette spm. Det har jeg nå, så jeg har bestemt meg for ei bh under sykehus skjorta og ei lett bukse til det starter for fullt.

Å jeg synest ikke dette var et dumt spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine svar :) Flott å høre litt erfaringer, og godt å høre at man kan stille spørsmål man egentlig synes er litt dumme selv... :)

 

Satser vel på å ha på noen komfortable klær fram til det starter for fullt, og BH og sykehustrøye under selve fødselen... Liker ikke tanken på å ligge helt naken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert..:P Men tenker for meg selv at BH kanskje er litt upraktisk me tanke på at de legger babyen på brystet når det kommer ut.. Men en sykehustrøye er jo ikke å forakte slik at man ikke ligger helt blottet der..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...