(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 I dag har jeg spist: Frokost- 2 egg og 5 skiver bacon Lunsj- 1/2 kylling Middag- omelett og blomkål Kvelds- 1/2 kylling Ser dette greit ut? syns det er vanskelig med veiinga... Men jeg kjøpte en hel kylling på 800 gr-vil det da si at en kylling er ca 8 kalorier?
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. januar 2009 ..og når begynner man å bruke urin stiksene?
lucky_mom Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Du bør spise mye mer grønnsaker og salat - helst til hvert måltid! Og du bør ta de anbefalte tilskuddene av vitaminer, kalsium, krom, magnesium mm. Kalorier skal du ikke bry deg om når du følger ketolysekuren. Du skal bare spise til du føler deg mett. Og det er viktig å spise nok fett, så spis gjerne skinnet til kyllingen. Du er sannsynligvis i ketolyse etter 2-3 dager, så det er bare å begynne emd dem rundt da. I begynnelsen målte jeg hver kveld for å sjekke at jeg fremdeles var i ketose, men nå måler jeg bare et par ganger i uka.
lucky_mom Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Du mente kanskje 8 karbohydrater, og ikke 8 kalorier..?
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 He he..ja jeg mente karbohydrater:-))...helt forvirret jeg.. Men spiser jeg ikke altfor mange karbohydrater hvis jeg spiser mer gr.saker? Feks på blomkål..så står det at i 100 gr så er det 2,9 gr karbohydrater..ganger man ikke da 100 m 2,9? det blir fort mye karbo da..?
lucky_mom Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Brokkoli er fint å spise.Og agurk, paprika, hodesalatosv. Men ikke mais!
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2009 ok.. Men ser det greit ut med mengden med mat bare jeg putter på litt mer grønnt?
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Du ganger ikke 100 m 2,9. 2,9 karb per 100g. betyr jo bare at spiser du 100g så får du i deg 2,9g karbohydrat.. Eller misforstod jeg det du spurte om over der..
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Jeg var ikke så nøye på karbotellingen når jeg gikk på ketolyse. Jeg spiste bare ja-mat, passet på å få i meg mye grønnsaker og fett, og spiste til jeg ble mett. Var i ketose hele tiden, og gikk ned 5 kilo på 2 uker før jeg ga meg=) har enda ikke kommet på igjen, skal ned 10 kilo til (minst) på ketolyse når jeg er ferdig med graviditet og amming. hvis ikke ammingen tar knekken på kiloene da, hehe, er jo lov å håpe=)
melkekua™ Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Som tidligere ketolysekur "bruker" må jeg si at det er bedre å spise noen ekstra karbohydrater enn for lite )
En_av_hver Skrevet 5. januar 2009 #11 Skrevet 5. januar 2009 Det ser veldig greit ut, men som andre skriver her; mer grønt! Og pass på å få i deg FETT!!! MASSE FETT!!! Stek baconet i meierismør osv... Lykke til!
Grigri m/3 gutter Skrevet 5. januar 2009 #12 Skrevet 5. januar 2009 Det er viktig å telle kh i begynnelsen og være nøye på å oppnå 15-20 av dem per dag, senere kan man variere litt og se om det går ut over ketolysen eller ei. Husker ikke alle tingene jeg telte, men hvis det er 1 kh pr 100 gram kylling blir 800 g kylling 8 kh. Så må du veie blomkål sånn ca og anslå hvor mange kh det blir, og så telte jeg 1 kh per egg. Jeg pleide å lage store gratenger av blomkål og brokkoli, og anslo ca antall kh i hele greia og så tok jeg passende porsjoner for å fylle opp med riktig antall kh på tallerkenen etter at jeg hadde fordelt dagskvoten her og der. Pleide også å ha egg/bacon eller omelett med bacon i til frokost, men hadde bare tre måltider per dag. Hvis du ikke har kjøkkenvekt anbefaler jeg å kjøpe en liten en, det er ike så enkelt å ta grønnsaker på øyemål.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. januar 2009 hm..merker at det er en annerledes kur dette enn det jeg har prøvd før..he he..mer fett og spis deg mett!! Jeg skal pøse på...blir spennende å se om kiloene virkelig forsvinner:-)
En_av_hver Skrevet 5. januar 2009 #14 Skrevet 5. januar 2009 Du vil nok bli gledelig overassket:-) Jeg gikk ned 13 kg på 2,5 mnd. Var mett hele tiden, dog litt lei av fett og ensidig mat, men det var definitivt verdt det!! Masse lykke til! :-)
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 5. januar 2009 Å herlighet så flott!!! Håååååååper jeg og får det til:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå