Gå til innhold

Litt fortvilet...hvor blir det av den store magen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 31+2, og hadde regnet med å ha skikkelig mage på denne tiden.. Er 164 høy, og hadde noen kilo for mye fra før, så hadde trodd jeg kom til å bli god og rund. Har fått litt mage, men alle, absolutt alle kommenterer at jeg er "så liten". Møtte ei i dag som var 24 uker på vei, og hun var nesten større enn meg. Har ligget på normalen på alle kontroller, skal på ny kontroll denne uka, og er nå virkelig nervøs for at babyen ikke vokser som hun skal.. Hun er en livat liten jente, sparker mye og jeg kjenner tydelig kroppen hennes.

 

Bare et lite sukk.. Egentlig skal man vel være glad så lenge magen ikke er i veien, men føler meg litt utenfor "normalen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser det er mange innlegg om for liten eller for stor mage her inne... Skjønner at det er frustrerende når ikke alle "forventninger" innfrir, men det er nå en gang sånn at det er lite vi kan gjøre med hvordan kroppen vokser. Så en får bare kose seg med det man har!

Jeg tror kvinner generelt har litt vanskelig med å bli fornøyd, og så har det litt med hva alle man møter sier. Sist hadde jeg ganske liten mage, mens denne gangen har jeg en del større. Hadde bare folk kunne unngått å kommentere hele tiden ("å så liten mage du har, skal du virkelig ha allerede i...?", "oj, så stor du er. hva sier du, har du 3 måneder igjen?? oj, det blir tungt" osv) tror jeg ikke vi selv hadde tenkt så mye på det heller.

Min egen erfaring fra venner og bekjente er ihvertfall at magestørrelsen ikke har med størrelsen på babyen å gjøre, hvis det kan være noen trøst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt og ser på diverse innlegg på denne siden at det er noen som syns de er for små og noen som syns de er for store. Jeg er ganske høy og slank i utg,punktet og har endelig fått en tydelig gravid-mage, men får stadig vekk høre at den er så liten (er i uke 28). Men jeg ligger faktisk litt over gjennomsnittet på kurven, så jordmor sier at alt er i skjønneste orden. Og babyen sparker masse hele tiden, så det er absolutt liv og bevegelse inni der. Du får trøste deg med at "alt" er normalt, både med små og store mager. Jeg har venninner som har lagt på seg masse og sett fødeklar ut måneder før termin, og de sier iallefall at det ikke er noe å ønske seg. Dessuten er det tungt å gå å bære på 20 kilo ekstra, så vi får bare være glad for at kroppen ikke føles tung og i veien. Jeg klarer meg fint i 100 % stilling på jobb og tror det gå fint til jeg går ut i permisjon :) Dessuten er det ikke så vanskelig å finne klær osv :) Jeg tror ikke folk som kommenterer "så liten mage" tenker over at det kan være sårende.

 

Så nyt tiden og vær stolt av den magen du har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har erfart fra folk jeg kjenner osv så er det de med litt ekstra på kroppen som får mindre mager pga av det ekstra de har fra før og at magen kommer sennere også.. men dette kan jo variere men det er min oppfatning:)

 

Er nok ikke noe galt med deg eller jenta de:) alle er forskjelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjempetidlig mage. Det syntes ganske godt da jeg var 12 uker på vei, og den vokste helt utrolig mye på kort tid. Nå har den på en måte stagnert litt, heldigivs. Men det er fortsatt litt tid igjend da. Så lenge magen holder seg innenfor normalen på skjemaet ditt, så er det jo greit, ingen ting å bekymre seg for. Vi er alle forskjellige, og bærer våre barn ulikt. Er heller ikke så kult å få spm om hvor lenge det er igjen heller.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...