Gå til innhold

Fant ikke hjertelyden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 13+4 i dag, og var hos jordmor. Hun skulle prøve å finne hjertelyd uten hell. Hun viste meg ingen tegn til begymring, men jeg blir selvsakt bekymret uansett...

Har jeg noen grunn til bekymring, eller er det normalt å ikke høre hjertelyd i uke 13, snart 14?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ikke bekymret meg så lenge ikke jm bekymret seg... hos meg ville hun ikke prøve og finne den før i uke 17, så jeg ikke skulle bli skuffet hvis hun ikke fant den.....

Skrevet

Min jm advarte meg i uke 18 om at det ikke var helt sikkert hun fant den.. Heldigvis fikk jeg høre da :)

Skrevet

hei.. var hos legen idag pga blødninger, og skulle da høre etter hjertelyden. jeg er i 15+2 og hu sa hu bare ville høre etter den, hvis jeg var forbredt på at vi kanskje ikke kunne høre den. For hu sa at frem til uke 24 er man ikke bekymret om man ikke hører hjertelyden. Og at mange jm og leger ikke vil prøve før etter 24 uke fordi mødrene blir så nervøse. Vi hørte ikke noen hjertelyd, men det var ikke noe vi skulle tenke på.. Så det er sikkert ikke noe farlig..

Skrevet

Hørte hjertelyden ganske tidlig(uke 12-13), men det er ikke vanlig å høre den så tidlig. Legen min sa jeg måtte være forberedt på å ikke høre noe..Så det er nok helt vanlig :)

Skrevet

du skal ikke bekymre deg...legen min slet heftig selv med å finne fosterlyden da jeg var ca 13 uker på vei..men til slutt traff han på en måte punktet. Men nå finner han den med engang

Skrevet

hverken lege eller jordmor klarte å finne hjertelyden da jeg var 14-15 uker på vei med min forrige

det er mange som ikke vil prøve å lytte så tidlig engang, nettop fordi mødrene selvsagt blir bekymret

Skrevet

Du skal overhode IKKE bekymre deg. I det hele tatt!

Jordmora burde (før hun begynte å lete) informert deg om at det kan være ganske vanskelig å finne hjertelyden så tidlig i svangerskapet. Det trenger ikke være det, og det har lite med mors vekt og fettlager å gjøre. Det er fosterets plassering som avgjør de fleste gangene.

Skrevet

legen min fant hjertelyden i uke 12, men så fant han den ikke i uke 21, og sendte meg da til ul. alt var bra med babyen fordet, og det har mye med hvordan barnet ligger osv. jordmora jeg var på ul til sa at det ikke var vanlig å finne den før uke 17. så er nok ikke noe å bekymre seg for=) du får sikkert høre den neste kontroll.

Skrevet

Legen min fant den på meg i uke 13,men hun virket rimelig dreven. Hun fant den med en gang men så mistet hun den igjenn...så hun måtte lete en god stund for å finne den på nytt. Hun mente fostert snudde ryggen til eller hva hun sa...Fikk ingen info jeg om at det ikke var vanlig å finne den men ser en del andre her har fått det. Så det stemmer nok det da,sikkert ingenting å bekymre deg over siden jordmor tok det så rolig. Men skjønner godt at du synes det er litt skummelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...