Gå til innhold

Avføringsproblemer!! BIG HOLY SHITT PROBLEM!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello girls.

Sorry details her....men...jeg har et BIG problemos.

Kan ikke husk sist jeg hadde en normal "kabel". Nå kommer det bare sånne klatter, også kalt "sauebæsj". Jeg tror jeg dør jeg....føler tarmene mine snart skal eksplodere. Har aldri hatt problemer med avføringen før, men nå etter jeg ble gravid har jeg veldig problemer. Får jo ikkeno ut....snufs...

Drikker mye vann også....

Er 8+6 i dag.

Håper på gode råd og tips.

Klem fra frustrert spireklar med spire

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. ja har akkurat samme problemmet men får løst det litt opp ved å svømme og drikke biola.. og masse vann!!! jeg er i tillegg veldig oppblåst da, du å eller? fiser heile tiden når jeg er hjemme.. :S

Skrevet

Halleluja det er godt å høre at det er flere som har dem som meg. Skal hamstre inn biola i morgen den dag. Utrolig lei av kaninperler som kommer i do og føle at man er i ferd med å eksplodere. Har tidligere brukt å drikke en te med senna i og det har funket som fy ved slike anledninger, men det skal man vist helst ikke drikke når man er gravid. Biola og duphalac. (må bare komme meg på apoteket først)

*ughhh*

hilsen ballongen!

Skrevet

Heisann! Jeg er sykepleier og pleier å anbefale alle mine pasienter som sliter med avføringen om å drikke 1 glass biola hver dag. Anbefaler også brød med linfrø, spise frukt og grønt (banan kan en gjerne holde seg litt unna da den har en forstoppende effekt). Ellers er svisker fantastiske som "avføringsmiddel". Ville holdt meg langt unna duphalac ol da dette kun løser problemet der og da, bedre å tenke langsiktig!!

Skrevet

Hei hei

Sliter med det samme. slet også hele forrige graviditet. ikke noe gøy.

Mye vann, litt bevegelse, litt fiber + mer vann og frokost med korn + rosiner eller svisker hjelper litt her.

Nå er det slik at om jeg er på do annenhver dag er jeg glad. :(

Ellers er visst kiwi bra, og det er jo godt også;)

Skrevet

Hehehehe... Flere enn meg her ja... Har ikke vært på do siden torsdag å føler meg som en ballong... Men kommer vel noe snart,men frykter da det blir som å drite asfalt...

Skrevet

lillegutt+1pp: Hva med lactulose?

Jeg tok meg et par runder med dette sist jeg var gravid (ganske sent i sv.skapet), og det funka som "skyllemiddel"... men har hørt at andre bruker det regelmessig. Er det OK?

Ellers skal det jo være supert med druer og kiwi har jeg hørt.

Selv jobber jeg med å få opp væskeinntaket. Er også steinhard i magen... :/

Skrevet

Svisker, biola, masse vann, fiber osv.. er jo klassiske triks, som alle er nevnt allerede. Mengder med kaffe og røyk, som jo vanligvis er en slager, er jo ikke helt anbefalt for oss gravide.

Om ikke noe av dette funker, har jeg hørt at klyster skal være temmelig saliggjørende:) Leste boka "heia mamma!" av Anne Lindmo og Helle Vaagland (som jeg forøvrig anbefaler på det sterkeste, veldig morsom bok!), der Helle, etter å ha prøvd absolutt ALT, endelig fikk fart på sakene med klyster. Det var visst en helt fantastisk utenomjordisk herlig opplevelse, og det skjønner jeg godt. Ingenting som er så kjipt som ikke å få bæsja skikkelig...

Skrevet

Jeg har motsatt problem! Eksplosiv mage som fyrer av i et sett... Noen tips? Har vart siden før jul nå...

Skrevet

Jeg kjenner godt til problemet - hadde samme problem forrige svangerskap. Ikke noe gøy i det hele tatt. Jeg er i uke 9+1 i dag.

Skrevet

Huff ja, dette har jeg også slitt med i alle mine 3 svangerskap. En blir helt syk av det!! Jeg ble anbefalt et helsekostmiddel som heter Molkosan. Det er utskilt myse fra melk. Middelet normaliserer tarmfloraen. Det smaker og lukter helt pyton, men jeg fikk det ned på et vis. 2 ts pr.dag blandet med appelsinjuice. Og det hjalp! Ble helt fin i magen. Hadde normal avføring hver dag etter at jeg startet med dette.

Jeg kontaktet produsenten og fikk vite at det var helt trygt å ta under graviditet.

Det er verdt et forsøk!

Skrevet

Duphalac og lactulose er vel det samme eller? (Det het laktulose før, nå duphalac tror jeg?)

På apoteket her sier de at de skal nokså store mengder biola til for at det skal hjelpe. Selvsagt skal man også tenke langsiktig, men samtidig så er det jo helt konkret graviditeten som er "skyld i dette", og jeg har for eksempel aldri problemer med magen ellers. Så jeg bruker duphalac når magen er alt for treg når jeg er gravid.

Når ikke andre ting hjelper ser jeg ikke noe problem i å bruke dette i en så kort periode det tross alt er snakk om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...