komp Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Noen som kan si noe om dette, for og i mot? Er førstegangs fødende.. Hvor lenge blir man liggende på sykehuset egentlig? Og må man ha med egne klær til babyen om man er på barselshotellet? Og hvor mye koster det for far og overnatte?
hannes Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Dette er det store spørsmålet for tida. Hadde egentlig bestemt meg for fødeavdelingen pga lystgass, men er i ferd med å ombestemme meg. -Kanskje... Skal høre med jordmor om noen dager, men vet at hun er veldig for fødeloftet. De jeg har snakket med i det siste som har vært på både fødeloft og "vanlig", skryter veldig av fødeloftet. Man får vel en natt ekstra om man er på barselhotellet, noe som er positivt for enkelte, men er vel uansett ikke så mye avlastning som det var tidligere når man kunne trille inn til barnepleierne om det var noe.
mammaen til 2+1 Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Hei jeg hadde egentlig bestemt meg for fødeloftet.. men får ikke lov lengre pga av kompl. i svangerskapet. Har ei vennine som fødte der i fjor og hun var kjempefornøyd..!! Får jo bedre oppfølging og mer kontakt med JM der ettersom jeg har forstått. og en kan jo bli trillet ned på føden dersom en ombestemmer seg og vil ha smertestillende.. men trodde da de hadde lystgass??
Lille blå fugl Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Ingen lystgass på fødeloftet nei! Men har aldri hørt om noen som er misfornøyde med fødeloftet! Og jordmødrene der oppe er jo fantastiske! Har ikke vært der selv, men gått til mama stork! Velger ikke fødeloftet denne gangen heller... vil ha lystgass:) En får to netter på sykehuset, hvis en ikke da føder midt på natta, da får en gjerne en natt ekstra hvis man vil! Det koster rundt 1000 kroner for far å overnatte. Han må betale for to netter! Ikke noe valg der nei... På fødeloftet er det jo gratis:) En pleier å bo kortere på fødeloftet, men ser de at du ikke er klar sender de deg ikke hjem og du får bli en dag til! Men en må jo huske at hvis det av en eller annen grunn ikke går som en drømmer om under fødselen, så kan en jo havne oppe på barsel! Da er det jo bedre å ha valgt fødeloftet i utgangspunktet slik at en får være sammen uansett! En får klær på barselhotellet til babyen, men det er kjempe stort! Jeg kommer nok til å pakke med noen bodyer og sparkebukser, mye kjekkere med eget tøy!!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå