Gå til innhold

Arrrg jeg ser ut som en husmor fra helvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Håret til alle kanter (utenom da jeg setter på en lue når jeg skla blandt mennesker)

-Bh`ene passer ihvertfall ikke

-Olabuksa mangler 2-3 cm og likevel prøver jeg presse meg inn i de når jeg skal ut av døra . Da jeg fort finner ut at jeg skal ta de av igjen.Så joggebuksa er min beste venn.

- Sminke har vi ikke sett

-Grøt og flekker over ALLE klæra

-Føler meg mer utvilt på kvelden enn når jeg våkner om morran.

Huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen :-)

Tittelen ekte husmor er du herved tildelt!

Skrevet

Ja, og spørsmålet er: Hvor villig er du faktisk til å endre det? Jeg trodde jeg aldri skulle få tid til å dusje eller sminke meg, men det gjør jeg(Har foreløpig bare ett barn som er fire uker gammel) Det er jo typisk at han skal begynne å grine når jeg er midt i dusjinga, men jeg gjør meg ferdig-Ellers får jeg aldri gjort NOE! Jeg sliter med klær selv, men tar på meg gravidbuksene mine og litt lipgloss-så er jeg liksom litt fresh allikevel. Kan du ikke sove litt lenger om morran da? Er det mulig/Kan du gjøre det mulig?

Det er en fase, det går over!

Skrevet

Jeg klippet håret og kjøpte meg to stk dongeribukser til 200kr hver på Cubus (med høyt liv, for å holde magen inne...) - og jeg følte meg SÅ mye bedre!! Herlig å ditche gravidbuksene, og kommer ikke inn i de gamle buksene enda... Anbefales! Selvbildet mitt steg i alle fall litt. :)

Skrevet

Litt vanskelig og sove lengre om morran med en på 8 mnd gitt. Dagen begynner når hun står opp.

Så skal hun spise aktiviseres.

Bare vent du:D

Skrevet

Meget godt forslag, Meg80! Behøver ikke å kjøpe dyre klær for å se ut som "one million dollar" Ønsker selv å ta en tur til frisøren- "Fordi jeg virkelig fortjener det!" (Laaaang fødsel, amming og strekkmerker!Ugh...)

Skrevet

Ja bestill deg en time hos frisøren! Det gjør mye!!

Du har heelt sikkert noen som kan passe den lille en times tid eller så...

Har du overskudd en dag, ta deg en tur til byen med den lille. (nå er det salg også, så nå kan du gjøre noen kupp... hehe). De små pleier å sove veldig godt i vognen, så det funker nok bra!

Men den første tiden føler nok de fleste seg som du beskriver, og det er en fase. men ofte er det ikke så mye som skal til heller, før en føler seg en smule bedre!

Skrevet

"Bare vent du :D"?? Ja, ingen kan vel få det verre enn deg?

Skrevet

Jo eldre ungene blir jo mindre tid har man. Sover ikke som nyfødte da lenge vettu

Skrevet

Stemmer det, Miss Charming, det skal så lite til når man i utgangspunktet dasser rundt i gravidbukser med flokete hår! (Jeg har faktisk vært nødt til å klippe bort floker selv *grøss* håret slo seg fullstendig vrang da jeg var sengeliggende mer eller mindre i 4-5 døgn på sykehuset.)

Var nesten overrasket over hvor bra billige bukser ser ut. Ser nesten slank ut! :) Dyre bukser får jeg kjøpe meg igjen om noen kilo. Nå er det snakk om førstehjelp!

Skrevet

Til Trådstarter: Hvis du virkelig vil se og føle deg annerledes, er det bare deg selv som kan endre på det! Men hvis du skreiv her for å få ut litt frustrasjon, så er jo det noe ganske annet.

Skrevet

Velkommen i gjengen ja.... Har aldri følt meg så fæl rett og slett som jeg gjør nå. Nå har jeg lagt på en del etter fødselen da, og sliter med motivasjon for å slanke meg igjen.. må ta av ca 10 kilo. Dvs.har begynt idag på det nye og bedre livet...

Skulle stripet håret, mye ettervekst, bleik og fæl, samme kjipe hårsveisen hver dag, ingen nye freshe klær fordi jeg ikke orker å kjøpe klær i den strl jeg trenger nå.. alle klærne mine i skapet er trange... OFF.. nei, fra idag er det kun knekkebrød og vann.. og jeg må prøve å få beveget kroppen litt.

Skrevet

Var mer som en frustrasjons utblåsing ja.

Selvfølgelig går det ann og fikse seg. Men orken og lysta forsvinner i all stress og mating:D

Skrevet

Kjenner til den der, ja, men husk at det skal ikke alltid så mye til før man føler seg bedre. :)

Husk uansett: Det vil komme bedre tider!

Skrevet

at orka og lysta for å pynte seg er borte, er fullt forståelig. du kommer sterkere tilbake :-)

Skrevet

i feel your pain:D

Skrevet

Hehe, gjett om jeg kjenner meg igjen.. dvs kjente meg igjen. Nå som jenta mi er 8 mnd er det lettere synes jeg ( imotsetning til trådstarter..?!) Dusj og stell deg når baby tar formiddagsluren, evnt ta dusjen på kvelden og en "kattevask" til morgenen. Ellers tar jeg enten med meg snuppa mi inn i dusjen, eller hun får titte på i vippestolen, moro det. Sminke meg gjør jeg gjerne i stua, mens tuppa leker på gulvet (går kjapt siden det stort sett bare er mascara...). Frisør som det nevnes flere ganger her er tingen! Har klippa meg flere ganger :) Siste gangen var pga jeg mista så syyykt mye hår, måtte gjøre litt endringer der du gitt, så jeg ikke ksulle se skalla ut.

Kan ellers anbefale vgnett sin vektklubb hvis du vil gå sunt ned i vekt :) Mange som spiser sunt og alt det der, men feil mengder (for mye eller for lite!!) til feil tid. Gikk ned i vekt med de før jeg ble gravid, og er på an igjen nå. Godt og vel 20 av de 26 kg som kom på i svangerskapet er borte. Ellers har jeg gått fra å være støttemedlem til å bli aktiv igjen på elixia, og det føles GODT! Mange små grep man kan ta! Jeg stikker ned og trener på ettermiddag/kveld noen dager i uka. Så tar pappaen kveldsstellet og leggingen.

Ble langt dette, men kjenner meg sååå godt igjen. Man ser ofte ut som man føler seg om du skjønner.. folk kan si du ser smashing ut, men hjelper ikke det om du føler deg som ei sviske ;) O hoi!

Skrevet

Lillemor sover ikke om dagen så den lukusen har jeg ikke.

Vippestol brukes ikke da hun krabber .

Hun må passes på hele tiden , og kan ikke dusje med henne da hun ikke tåler dampen.Blææ assa..

Opp tidlig om morgenen og da er det FULL rulle helt til legge tid.

All tid går med på å aktivisere og prøve få gjort det som skal gjøres her hjemme.

Resten av tiden går med på pendling mellom sykehus.

Ååå gud jeg gleder meg til å jobbe

Skrevet

Huff da... da skjønner jeg det ikke er så lett. Men, dusj deg om kvelden.. da er liiiitt gjort på veien mot å føle seg litt fresh :) Hun kan vel sitte litt i vippestol selv om hun krabber? Tror jeg hadde tatt kvelden om snuppa ikke sov noe på dagen, så all ære altså!

Vet dette er fy fy i manges ører, men lekegrind? Det er i alle fall trygt, så får du gjort NOE i løpet av dagen :) Vår kommer nok opp så fort snuppa er mer mobil. Ikke som et fast tilholdssted, men jeg må ha et sted å putte henne når jeg må på do, kommer hjem og kanskje har masse å bære (må opp 2 trapper ute..) osv..

Skrevet

Vi hadde lekegrind men det var liten suksess. Hun sitter i tripptrappen når jeg skal på do osv. Men blir så fort utålmodig og vil helst bare krebbe og reise seg.

Blir vel bedre engang:)

Skrevet

Jeg har prioritert å dusje, føne håret og sminke meg hver dag i de 8 måneden jeg har hatt barn.

Han er i vippestol, sover, ligger på badet, lekegrind....alt ettersom alder og

dagsform mens jeg steller meg. Synes det er veldig digg å føle seg fresh og har faktisk funnet ut at det går an. MEN jeg har en veldig rolig baby, så er kanskje litt bortskjemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...