Gå til innhold

er det farlig viss gutten min er for aktiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

de siste dagene har han vært spinnvill, sparker og slår og eer overalt i magen. hele dagen, er jo aldri i ro. føles ofte som en stor leamus i magen. nettene er det litt plagsomt ettersom det går utover nattesøvnen min. er 29 uker på vei nå og det er lun de siste dagene han har vært slik. kan det være noen grunn til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...jeg er ingen ekspert, men driver og teller sparkene (sånn skjema jeg har fått av jordmor som skal fylles ut til forskning). Slik jeg har forstått det skal man være obs både ved mindre aktivitet og ved (mye?) mer aktivitet. Vet ikke hvorfor, men du kunne jo hørt med jordmoren din i morgen?

Skrevet

uff, alt man skal bekymre seg for, leste på nettet nå en lege som hadde skrevet at et foster aldri kunne bli for aktivt. og da pustet jeg lettet ut. men så leste jeg en annen plass at dersom det var merkbare forandringer i aktivtitet både mer og mindre skulle man ta kontakt med føden/ lege ol. uff, bør jeg ringe legevakten eller? vær så snill å svar noen.

Skrevet

Ring føden og hør du...:) Er nok ingen ting å bekymre seg for.

Skrevet

Jeg har en kjempeaktiv baby i magen, han sparker og beveger seg stort sett hele dagen, uavhengig om jeg aktiv eller ikke. Både jordmor og lege sier at det ikke er farlig med "mye" aktivitet, så lenge det ikke plutselig stopper opp, eller plutselig blir kaos over lengre tid. Min har vært like aktiv hele perioden jeg har kjent spark..

Men har jeg plutselig en slapp dag med mye sofasitting og kaffedrikking eller omvendt, masse aktivitet og lite pause blir det jo forandring! Det er naturlig! Så ta høyde for det!

Skrevet

Skulle tro det var positivt med mye liv. Viser at han er aktiv og levende. Slitsomt for deg, men syns det høres rart ut om babyen skulle være i fare. Dersom den plutselig ble stille lenge... en hel dag eller mer, så kan du nok heller bli engstelig. Men husk at det ennå er god plass å tumle på, så når du blir større, nærmere termin, vil småen ta flere sovepauser. Bare ikke freak ut hvis han sover etpar timer. Går det for lang tid så går det jo an å ringe lege eller føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...