Gå til innhold

Keisersnitt med feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om prosedyrer ang dette? Noen som kjenner noen som var syke da de tok ks?

Jeg er nesten alltid frisk. Men nå har jeg vært dårlig en stund gitt. Spørs om det ikke er infuensa siden det har vært mye feber i mange dager.

Skal, etter planen, ha ks om få dager grunnet seteleie og manglende plass til vaginal fødsel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde feber ved hasteKS, og fikk antibiotika IV før, under og etter KS, men vet ikke om det er annerledes ved planlagt.

Jeg fikk feber pga infeksjon i forbindelse med langvarig fødsel, tror jeg. Hadde hvertfall ikke feber før den begynte.

Skrevet

Jeg fikk feber under fødselen,før det ble bestemt ks,og jeg fikk antibiotika.Men det får man vel automatisk ved ks,også?

Men tror nok ikke det har noe å si:)

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker , men tror det blir utsatt, så lenge det er mulighet for det!!

Skrevet

Takk for svar!

Utsetting er jo ikke noe særlig gøy mht at fødselen da risikerer å sette igang av seg selv. Og det er hverken sykehuset eller jeg interessert i da det er seteleie og de sier jeg ikke har plass til å føde vaginalt...

Glemte å si at jeg i tillegg har pådratt meg stygg hoste. Er det noen der ute som vet hvordan det er å være nyoperert pga ks og ha hoste?...

Ja, ja. Jeg får vel ringe sykehuset i morgen og si at jeg ikke har blitt frisk...

Skrevet

oj,alt jeg kan si er at å være nyoperert etter ks og med hoste må være helt for j...

Første dagene etter ks klarte jeg ikke hoste i det hele tatt, var tørr i munnen og hadde noe som ville opp men klarte bare ikke. og jeg var ikke syk med hoste i utgangspunktet. Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort alt i min makt for å bli kvitt hosten før ks!

Skrevet

Det er nok en sannsynlighet for at de ønsker å utsette KS på grunnlag av feber og hoste. Og hoster du/har slimproduksjon kan du være ganske så sikker på at det vil bli vurdert å utsette. Med tanke på anestesi (dersom det av en eller annen grunn skulle bli aktuelt med mer anestesi). Men uansett, vær forberedt på at det kan bli utsatt, men ta ingen sorger på forskudd fordi det er operatør/anestesilege som tar den endelige avgjørelsen.

Skrevet

Oj, ok, takk for svar!

Er ganske spent på hva de sier på sykehuset når jeg ringer tirsdag da... Skal jo skrives inn allerede onsdag... Men de vet vel hva de gjør/anbefaler. Skrekkblandet fryd rett for ks - skrekk for man vil jo ikke være syk, men fryd for snart å se den lille :)

Men hva er det med slimproduksjon og anestesi da??

Skrevet

skrekkblandet fryd rett FØR ks, skulle det jo stå... Begynner å bli sent nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...