meg & lillegullgutten Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Jeg gruer meg noe så forferdelig. Er i uke 18+1 og jeg kjenner ikke liv. ikke ser jeg gravid ut heller. Føler at alt har stoppet opp liksom. Var på innvendig UL i 12+6 od da var alt bra. Skal på UL nå på onsdag. Høres sikkert teit ut men det går så inn på meg at jeg nesten ikke sover om nattan. Er det noen flere der ute som er samme situasjon?
Elviraen Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 jeg er ikke i samme situasjon, men ville bare si til deg at du må prøve å tenke positivt..... de fleste kjenner ikke så mye i uke 18, og ikke alle får mage heller, og så er det ofte slik at hvis du "tror" du ikke er gravid, hvis du tenker at det er noe galt, så kommer du ikke til føle deg gravid heller.... du må TRO det, tenk at du er det, tenk at alt er som det skal og at hvis det ikke er det, så har i allefall kroppen din gjort en god jobb med å rydde opp!! Hvis det skulle være slik som du antyder at det ikke er noe der, så var det nok en grunn til at det ikke vokste videre, og naturen ordner opp i mye selv, det skal vi være glade for!! Du må bare tenke at det er vanlig å ikke få mage og at det er vanlig å ikke kjenne noe enda, så skal du se, magen kommer over natta!!
*Mamma09* Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Jeg er bare 12+1, men er bekymret selv. Jeg føler meg heller ikke gravid, har ikke antydning til mage,var på tidlig ultralyd 10+2 og da var alt bra. Den lille lå der og sprellet. Men skjønner godt at du er bekrymret. Blir vel fint å få vite om det er noe galt da ? Mest sannsynlig er jo alt bra ! Synes denne uvitenheten er verst jeg..
Humla&mini Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Hei.. Gruer meg selv jeg.. Skal ikke før i slutten av januar da, men allikevel. Jeg har ikke vært på ultralyd tidligere så vet jo ikke hvordan det står til da. Synes 18uker er så ille lenge. Tenk hvis noe er galt. Men håper og tror at alt er bra. Så får vi se. Si ifra hvordan det gikk da..
mamma til to prinsesser <3 Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Er ikke i samme situasjon som deg, men er redd for at de skal si at det ikke er liv i magen min. Hadde innvendig ul i uke 10 og da var alt ok. Har ikke ny ul for i neste uke og synes at det er laaaaaaaaang tid. Er 18+1 dag jeg også :-)..
Juni 2009 * April 2012 Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Hei, jeg er også 18+1 idag. Skal på ultralyd neste tirsdag og jeg kjenner at jeg begynner å bli litt spent på den, men forhåpentligvis er alt bra! Jeg har heller ikke kjent noe særlig liv, som jeg vet om, men det er noe pågang i magen så jeg antar at det er liv, men det er utrolig utydlig. Du er ikke den eneste som ikke ser noe særlig gravid ut, for det gjør egentlig ikke jeg heller, men magen begynner å komme mere å mere nå og den vokser plutselig over natta, men i tillegg føles det ut som jeg har mye luft i magen. Ønsker deg lykke til på ultralyd, det går nok bra skal du se:)
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Hei meg og lillegull ! Kan prøve å fortelle av mine erfaringer, kanskje er det en liten trøst... er nå i uke 33, og hadde ultralyd uke 19. Gruet meg, sov dårlig, hadde ondt i magen - kort og godt beskrev jeg til noen at det føltes som om ta eksamen du alldeles ikke er så godt forberedt på. Heldigvis var pappaen med, og han tar ting litt mer med ro. Å så fint det var å få oppleve det - alt var i orden, babyen beveget seg, viftet med både føtter og armer, åpnet munnen osv. Må påpeke at jordmoren som utførte ul var veldig flink til å beskrive hva hun så. Jeg hadde heller ikke kjent noe liv inntil da, fordi jeg har placenta anterior - det vil si at morkaka ligger i fremre livmorsvegg. Så det kan være slik med deg også, sa de ikke noe om i 12+6 ultra? Lykke til - det går nok bra skal du se
meg & lillegullgutten Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2009 Takk for kjempe gode svar. Leser om for mange som skriver: "Er 16 uker og kjenner liv og har fått så mange spm om det er 2 inni der". Blir nok litt paranoid av det men det er klart vi skriver jo ikke om det som ikke skjer heller. Så kommer jeg da i uke 18 og kjenner verken liv eller har noe synlig mage. Skal holde dere oppdatert hvis alt går bra på onsdag. Lykke til alle dere andre som skal på UL også :-)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 Heisann! Hvordan gikk det på ul idag? venter i spenning...
<3maijente<3 Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Hei. Jeg vil også dele noen erfaringer, som gjør at dere roer dere ned og skjønner at alt sannsynligvis er bra. Når jeg dro på UL med førstemann var magen nesten flat, og JM stusset litt før hun satte i gang, men tror dere ikke alt var bra da :-) Fikk til og med termin tidligere enn antatt. Så ikkje bekymre dere for størrelse på mage. Nå venter vi nr. 2 og da kom magen litt fortere. Men jeg har ikke kjent skikkelig liv før denne uka, og nå er jeg nesten 20 uker på vei. (har kjent ett og annet når jeg har vært helt i ro, som jeg har trodd har vært babyen) Det kom nesten over natta, og nå kjenner jeg det flere ganger daglig (har ikke morkaka foran). Var også litt redd før UL og tenkte at kanskje det ikke var liv inni der. Men bare gled dere til å se lille nurket sprelle og vinke. Det er fantastisk!! Lykke til, og det går helt sikkert bra. Når dere nærmer dere termin med STOR mage og en baby som trykker både her og der, vil dette bli veldig fjernt ;-)
Fint_Lite Skrevet 6. januar 2009 #11 Skrevet 6. januar 2009 Jeg er nå i uke 18, kjenner ikke så mye liv...kjenner noe da jeg har lagt meg og slapper virkelig godt av og mediterer. Da kan jeg føle noe inni der, men helt de store sparkene har jeg ikke. Magen har jeg hatt lenge. Men jeg tenker som så at så lenge jeg ikke blør er alt bra og legen har funnet fosterlyd og alt ok, var på UL tidlig i desember og da var alt ok.. Sånn er det nok bare i begynnelsen, at man ikke alltid føler seg gravid. Men det kommer
Fint_Lite Skrevet 6. januar 2009 #12 Skrevet 6. januar 2009 Jeg er nå i uke 18, kjenner ikke så mye liv...kjenner noe da jeg har lagt meg og slapper virkelig godt av og mediterer. Da kan jeg føle noe inni der, men helt de store sparkene har jeg ikke. Magen har jeg hatt lenge. Men jeg tenker som så at så lenge jeg ikke blør er alt bra og legen har funnet fosterlyd og alt ok, var på UL tidlig i desember og da var alt ok.. Sånn er det nok bare i begynnelsen, at man ikke alltid føler seg gravid. Men det kommer
Mannemor Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 Halloen på deg :-) Hvordan gikk det UL idag? Fikk du se kjønnet? Klem
meg & lillegullgutten Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 7. januar 2009 Det gikk kjempe bra på UL. Fikk ny termin 1juni. Menstermin er 9 juni. Det er en GUTT :-) :-). Er så glad for at alt er bra. Nå kan jeg puste igjen. Takk for kjempe fin støtte alle sammen:-)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 7. januar 2009 #15 Skrevet 7. januar 2009 Det var jo kjempeflott da! er kjempegla på dine vegne! :-) Hvor langt er du på vei? har ul selv den 17 februar, og da vil vi gjerne vite kjønnet vi også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå