Gå til innhold

Alma er født, 010109.... 4 uker før termin :)


tulleku *Oda-06 Alma-09*

Anbefalte innlegg

På morgenen 1.nyttårsdag gikk vannet klokka 06, drøyde det hjemme til ca halv8 men da fikk jeg så vondt at vi måtte dra... Kom inn, satt på registrering i 40min, hadde vondt men ikke hjerteskjærende... 5 min mellom riene... Sjekka åpning halv9, da var det 4 cm.. Helt fram til klokka 10 gikk det strålende, pusta meg gjennom riene og spiste litt frokost:) Klokka 10 hadde jeg 7cm åpning, men ongen var enda litt høyt oppi bekkenet... Helt fram til kvart over 11 hadde jeg grusomme rier, helt uanstendig vondt, og lystgassen fikk meg til å spy... Trodde flere ganger jeg bare måtte gi opp å dra hjem;o), men så litt før halv 12 fikk jeg begynne å presse.... Tror ikke det var mer enn 5-6 press så var lille Alma på 2860gram å 46cm ute :) Iallefall var det en befrielse å presse. Jordmora jeg hadde var tidenes flinkeste, jeg følte meg trygg og slapp tilogmed å sy ett eneste sting! Veldig fornøyd med det... Også idag etter 4 døgn på sykehuset er vi kommet hjem, men vi skal tilbake på onsdag for å veie henne og sjekke gulsot-verdiene....

Hun gikk ned til 2600 igår, men idag var hun 2632...så kurven går rette veien iallefall:)

 

Lykke til alle andre januarmammaer!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei så koselig.

 

jeg fødte også 1.1.09 kl 21.31 på ullevaal sykehus, men i motsettning til deg fødte jeg 16 dager etter termin.

Må si det var en mindre kosleig opplevelse ettersom sykehuset var overfyllt og jeg ble satt igang uten å bli føllt skikkelig opp.

 

Men når det er sakt, da pressriene satte igang, tok det bare 30 min før prinsessa mi var ute.

4390 g og 53 cm var hun, og kom til værden uten et sting for mor sin del:)

Jeg må nå innom januar 09 klubben, etter og ha vært på des 08 hele svangerskapet:)

 

Spennende og se om det er fler nyttårsbarn her...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...