Gå til innhold

DIAMANDA GALAS!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÅ HOPPER JEG forsiktig INN HER JEG OGSÅ!!!

Testet positiv på en cb og 2 strimler idag på morrgenen. Fikke bare en følelse at jeg burde teste og de var positive alle 3 testene:) En uke før ikm!!! Men kroppen har jo vært tullete de siste månedene, så jeg har nok bare hatt El tidligere enn jeg trodde. Og så klaffet det alikevel!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jiiiiiiipiiiiiii!!!!!

nå ble jeg kjempeglad;-)da er det ikke langt imellom terminene våre da!!!

GRATULERER!!!

Skrevet

TAKK! Måtte inn å se om du hadde svart:) Ca termin min er 16.9, så jeg er fire uker idag. Tid hadde du termin da??

Skrevet

jeg har termin 29.aug...så jeg er 6+5 idag;-)

fryktelig oppblåst i magen om dagen...magen er hard som en tromme!!

har du noen symptomer enda?

Skrevet

Bare ØMME pupper. Var kvalm på lørdag, reagerte itt på det,men trodde det var altfor tidlig symptom. Men tydligvis ikke:) Tok en CB test igjen i ettermiddag:) Testoman! Men ville bare se om den slo ut, for da er det nok riktig at jeg er 4 uker, eller 4+1 idag:)

Så gøy, nå kan vi følge hverandre gjennom hele svangerskapet!!!!!

Skrevet

jepp;-)

hvor i landet bor du? jeg bor litt utenfor oslo, og får mest sannsynlig fødeplass på A-hus..

puppene mine er litt opp og ned, men jeg gidder ikke bruke energi(for jeg har minimalt av det...), på å engste meg over svake symptomer.kjenner jeg har litt lyst å ringe gyn likevel å få en UL med en gang;-)

nei, denne gangen går det bra med oss begge!!!!!!!

er jo uggen, oppblåst og trøtt, og tissetrengt...det får holde..og noen dager innimellom er puppene veldig ømme;-)

Skrevet

Jeg bor på sørlandet, så det blir Arendal sykehus her.

Har fått skikkelig ømme pupper, mer og mer for hver dag som går. Og faktisk litt bekkensmerter. Det liker jeg IKKE! Hadde veldig plager med bekkenløsning forrige svangerskap, Har fått UL time den 27.jan og lege time 20.jan. Gleder meg, for jeg har en mye bedre følelse denne gangen:)

Har tilog med fått følelse at det er en gutt. Merkelig! Men det stemte sist:)

Hva jobber du med?? Jeg jobber med funksjonshemmede barn som trenge hjep til det meste. En veldig givende jobb,men kjenner nå at jeg er redd for tunge løft, og slag og spark i magen.. Tror jeg må ta det opp med legen, så jeg evt kan få tilrettelagt litt. Føler det er noe man har krav på når man har mista tidligere. (selv om det garantert ikke pga jobben)

Ha en fantastisk helg, hvis jeg ikke får kikket innom i morra!!!!

Skrevet

håper du ikke får så mye bekkenplager;-(

jeg jobber i barnehage, men heldigvis med store barn 3-6, så jeg slipper unna mye løfting.men det er slitsomt å være trøtt og uggen med 18 unger hele dagen;-(

i går kveld var jeg på kafe med to venninner og ble superkvalm av maten, og dro rett hjem og kastet opp;-(......men jeg var litt dårlig i magen også, så kanskje det var maten(veldig krydret, så jeg tåler kanskje ikke det så godt nå...)

du burde ha krav på tilrettelegging, hør med legen du;-)

sitter å tvinger i meg frokost( banan foreløpig), og er glad det er fredag;-)

3-åringen har begynnt å sove lenger om dagen, så det er deilig med litt ro før jobb...

hva var det du hadde fra før igjen, en gutt? jeg har en jente, og hadde veldig følelse av at det var det sist...nå er jeg ikke sikker;-)

men satser på at det bare er 1 !!!

god helg;-)

Skrevet

Det er slitsomt ja, de første 12 ukene på jobb uansett hvor man jobber tenker jeg ja. Blir så utrolig trøtt innimellom. Har bare vært kvalm (bank bank i bordet):) "2 ganger til nå, men er jo enda tidlig. Begynte ikke med kvalme før jeg var 6 uker sist.

Skal høre med legen ja, om hun har noe forslag til hva jeg kan gjøre.

Jeg her gutt fra før ja. han er 2.5 år nå. Gleder meg til å fortelle den gode nyheten til han, men det er jo sikkert ikke lett for de å forstå. Selv om han er veldig opptatt av lillebroren til en kamerat i barnehagen:)

Er du førskolelærer eller barne og ungdomsarbeider?? jeg er barne og ungdomsarbeider, har jobbet 3 år i bhg. Jobbet på stor avdeling sist jeg gikk gravid, og det er jammen tung det også, selv om det ikke er mange løft. Husker at jeg ble så fort stor, og passet nesten ikke dressen på slutten av vintersesongen:) :) Så det er en fordel å få på slutten av sommeren og slippe masse vintermammatøy:) Var jo egentlig det vi skulle gjort nå da... Men men...

Jeg har en mye bedere følelse denne gangen, og jeg tror kanskje det skal bli lettere å si ifra på jobben hvis jeg trenger pause eller at jeg ikke klarer å gjør alt som jeg vanligvis gjør. Får sikkert mer forståelse fra kolleger om at man er litt ekstra forsiktig.

Idag skal jeg bare ligge på sofaen å se på tv i hele kveld!! Skal bli skjønt!

Fortsatt god helg:)

Skrevet

jeg er " bare" assistent, uten utdanning, men vurderer å ta enten førskolelærer eller b-og u-arbeider etterhvert...men nå har hvertfall assistentlønna økt litt....

jeg jobbet på småbarnsavd når jeg var gravid med nr 1, men det gikk greit, for jeg hadde minimale plager med rygg...og sove kunne jeg jo gjøre rett etter jobb;-)

sambo har allerede fortalt nyheten til jenta vår , er litt tidlig...men jeg også har en god følelse denne gangen...hun ble kjempeglad, går og koser på magen min.men ventetiden blir nok laaaaaang;-)

vi har bestillt pizza som kommer hvert øyeblikk, og idag er faktisk matlysten bra etter noen kvalme dager...

så er det sofaen resten av kvelden her også, ja;-)

Skrevet

Huff, ja jeg tenker selv at det blir laang ventetid denna gangen. Gleder meg så veldig til å sitt med en lite nyfødt baby i armene, og vite at alt er bra. Men trivdes veldig godt med å gå gravid, så bare jeg snart kan få en kul på magen som jeg kan vise fram, så er jeg fornøyd:) Har bestillt litt mammatøy på salg:) Litt tidlig,men jeg kommer jo uansett til å få brukt det. Håper jeg!!

Syns helga går så fort. Får ikke hvilt nok ut føler jeg. Har sagt det til sjefen min på jobb,sånn at ho vet hvorfor jeg evt kommer litt senere på morran eller blir borte en dag innimellom fra jobb. Mamma kommer på besøk i ettermiddag, er usikker på om jeg skal si det til ho, eller vente til etter UL. Har dere sagt det til noen flere??

Skrevet

vi har sagt det til foreldrene våre og søsken, og noen venner...syns det er greit at de vet det egentlig...selv om mamma ringer HVER dag og lurer på om alt er greit!!!

jeg føler også at helgen går for fort...gruer meg egentlig til jobb i morgen, alt er et ork...men det går jo over, og blir det for ille så kan jeg jo holde meg hjemme...men er av den typen som alltid presser meg;-(

sambo jobber sent flere dager i uka, og jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem..og får dårlig samvittighet ovenfor jenta mi;-(

jeg får mammatøy av en venninne som er ferdig med barn, for jeg har nasten ingenting fra første gang...gikk mest i sommerbukser med strikk og skjørt;-)

gleder meg til vi har vært på UL;-)

kjenner jeg har lyst til å ringe gyn å få en med en gang;-)

Skrevet

Jeg sa det til mamma idag! Ho spurte meg hvordan form jeg var i, og om jeg følte kroppen min var i slag igjen etter MA og SA en. Og da sa jeg jo ja, og klarte ikke la være å smile:) Så da sa jeg bare at hvis alt går bra, så får vi en liten en i september. Så ho ble så utrolig glad. Kjempegøy! Tror faktisk vi kommer til å si det gangske tidlig denne gangen. Etter Ul en gang tenker jeg. Er jo så mange som venter på nyheten:)

Angående jobb, så er jeg også den typen som presser meg veldig. Tenker at bare jeg først kommer meg opp og på jobb, så er det greit. Men blir så vanvittig sliten etterpå. Egentlig veldig dumt, for det går bare utover de hjemme. Og så har jeg jo sagt til meg selv at denne gangen skal jeg ikke presse meg selv så veldig.

Ville ringt gyn i morra var jeg deg, og fått en UL time:) Jeg skal jo i uke 7. Vil også prøve å få en i uke 10-11 og kanske en i 13-14 før den ordinære. Bare for å være sikker på at det går bra. Vi har jo krav på det.

Skrevet

hei diamanda galas og chiquita

"lurer" meg innpå tråden deres litt jeg..

synes å huske dere fra i høst på bli gravid?? jeg var der i oktober men ble gravid for så MA i uke 11.

Har dere begge hatt ma/sa, og hvor lang tid tok det før dere ble gravid og fikk mensen igjen etterpå? jeg tok utskrapning for 3 uker siden og tror hadde el i går.(kun i følge sånn som det har kjentes ut før.)

uansett så masse lykke til med dere begge to og de små spirene!!:)

Skrevet

hei dolly;-)

så trist at du mistet;-(

vi har mistet begge to ja...jeg hadde en sa i uke 12, men blødde endel før det og fosteret var dødt i uke 7 ca...

fikk mensen igjen 28 dager etter cytotec(slapp utskrapning), men hadde mye vondt og mellomblødninger de 2 første pp...3. mensen var et HELVETE, og da kom endelig restene ut!!!

så jeg ble gravid i(4 pp etter sa) 2 pp etter at alle rester var ute, og er nå 7+3;-)

man er mer fruktbar etter SA/MA har jeg hørt, og vet av erfaring at det stemmer for mange...

masse lykke til, håper du kommer inn hit med en eneste gang;-)

Skrevet

takk for svar diamanda galas:)

Skrevet

Hei dolly!!

Jeg hadde en MA da jeg var 11 uker på vei. De trodde nok at fosteret døde rund 6-7 uker, men det var vanskelig å si, for det hadde bare skrumpet bort. Vanskelig å forstå.Så jeg trodde at jeg kanskje hadde gått innbilt gravid og spurte om det:) OG da sa han det var både fostersekk og morkake, så det hadde jeg ikke. Måtte ha utskrapning, blødde lite etterpå, men første mens var pyton. Spottet masse før og etter. Det har jeg aldri gjort før. Så fikk jeg en ny positiv test. Tok blodprøve hos legen, og fikk beskjed om at jeg var gravid. (i oktober) 2 dager etter begynte jeg å blø. Så nå er jeg endlig blitt gravid igjen. Og er bestemt på at denne gangen skal det gå bra!! Lykke til dolly. Er nok ikke lenge til du er her igjen. Og jeg vet ikke hva legen sa til deg,men jeg ble anbefalt å vente med å bli gravid igjen. Men jeg tror kanskje kroppen bestemmer selv når den er klar. Så jeg ville ikke med å begynne å prøve igjen.

LYKKE TIL!

Skrevet

Diamanda:

Hvordan har det gått på jobb ida`?? Jeg har faktisk vært hjemme. Følte meg ikke uthvilt nok etter helga, og ffikk noen skikkelige krampetak i magen igår kveld. Legen mente kanskje på at det var luftsmerter:) HIHI!!!

Skrevet

har vært på jobb..ikke så kvalm, men jeg har også mye luftsmerter, helt stinn opp til ribbeina;-( man skal ikke kimse av luftsmerter, nei;-)

imorgen har vi 3 timers møte etter jobb også...huff, kommer til å sovne...

får se om jeg holder ut, eller om jeg må kapitulere...sover dårlig om natta også;-(

uff, dette ble sytete..endelig fått lagt jenta mi som vanligvis legger seg kl 19..og nå skal jeg slappe av;-)

Skrevet

Det er lov å syte litt innimellom!! Nå merker jeg at kvalmen sniker seg på. Spesielt idag når jeg har vært sulten.

Trøtt på jobb, trøtt når jeg kommer hjem, sover greit,men drømmer så mye,at jeg er nok ikke altfor uthvilt om morraen.

Så ikveld er det bara å slappe av og se frustrerte fruer:)

Ha en fin kveld!!

Skrevet

endelig hjemme;-)

jobbet fra 7....og var hjemmom en liten time før møtet...jeg har også vært kvalm når jeg har vært sulten idag, og sulten er jeg ofte!!!

ekstremt trøtt og svimmel...skal seriøst vurdere formen imorgen tidlig.

godt vi er endel ute på jobben, for frisk luft er godt;-)

ha en avslappende kveld;-)

ah...snart 8 uker, føler virkelig at dette går veien;-) er ikke så lenge til vi syter på 3.tri om at vi er lei;-)

Skrevet

Hehe:) Det er sant det!

8 uker ja. Skal si det går fort med deg. Føler det går tregt med meg,men er jo 5+1, så er det bare 2 uker til ul. Jeg gleder meg som en unge.

Har du bestilt time??

Jeg skulle forresten ikke være her inne så ofte,men har omtrent vært her hver dag siden jeg fikk positiv test:):)

Skrevet

har ikke bestillt time...tenkte å vente til jeg har vært hos legen til fredag...han har et utvendig ul-apparat, men han har ikke trening til å bruke det;-) (brukte det på kona si..he he)

men er vel ikke mulig å se noe utvendig uansett, kanskje...men jeg har økende symptomer i puppene, og føler egentlig at alt er greit, så jeg klarer nok å vente til uke 12;-)

jeg er også innom hver dag...er ålreit å skravle litt med noen i samme båt, sambo blir lei av gnålet mitt;-)...og jeg vet hvor kjedelig det er å høre på gravide venninners pjatt når jeg ikke er gravid selv;-)

nei, nå skal jeg legge meg...uff, klokka er jo ikke 22 engang;-0

godnatt;-)

Skrevet

god morgen, chiquita;-)

da har jeg kapitulert..er hjemme fra jobb, og tror faktisk jeg holder meg hjemme fram til legen på fredag..er svimmel og kvalm, og egner meg ikke til å gjøre dagen god for 18 unger;-(

så nå skal jeg tenke på meg selv, spira og familien, og IKKE ha dårlig samvittighet over jobben!!!

hvordan er formen din idag?

Skrevet

Det holder jeg med deg i. Det er viktig nå å tenke på seg selv, enn ville ikke utsatt andre for sånn et press, som en gjerne utsetter seg selv for. og det er ikke bra for spira at man er helt kaputt sliten og/eller stresset.

Jeg har hatt en prat med avdelingsleder idag på jobb, og nevnte b.l.a sykemelding, siden det er så vanskelig å få tilrettelagt på jobb. Har hatt tålig bra form idag,et skikkelig luftsmerteangrep på ettermiddagen da:) men gikk fort over:)

Ha en fin kveld. Jeg skal på yoga:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...