Hakkamella Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Når jeg har ringt føden og sånt, så sier de at rier er så vonde at man kan ikke snakke eller noe når de står på. Men så tenker jeg at det må da være svært så individuelt. Jeg mener, vi har da alle forskjellige smerteterskler? Det som er drepende smertefullt for deg kan være peanuts for meg... og omvendt... Eller tar jeg feil? Er det uniformelt liksom dette med rier? At uansett hvilken type du er så blir smertene desto mer smertefull for en slik at ALLE rier er et helvete på jord???
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 første delen kan noen ikke snakke eller stå, men mange kan det. Når det blir fryktelig vondt (over 4-5 cm åpning og aktiv i fødsel), tror jeg (og heller ikke de fleste jm) at noen kan snakke uanstrengt gjennom rien. Mellom riene er du smertefri og kan prate.
vips-77 Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Jeg hadde så vondt at jeg ikke ante hvor jeg skulle gjøre av meg, men selvfølgelig er det ikke alle som har det sånt... Rar ting å si syns jeg....
magica fra tryll Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Synes også det er kjempevondt når det er skikkelig igang. Tror ikke jeg har spesielt lav smerteterskel, men tror vel heller det er individuelt hvor vondt det faktisk er. Når jeg hører om de som nesten ikke har merket at de har full åpning, tror jeg nok ikke det er fordi de har så høy smerteterskel. Noen føder vel bare lettere enn andre,-heldige de!! Flertallet opplever det nok som rimelig vondt,ja:)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 jeg skjønner det at jordmødrene mener mitt i en ri.. men da jeg ventet andre mann så dro vi daa det var 5 min mellom og riene tok godt tak. hadde en time til sykehuset så derfor dro vi i god tid. da vi kom på sykehuset så var det kø.. så vi måtte sammen med et annet par sitte å vente på et tv rom.. jeg løp opp og ned trappen og stressa rundt, orka ikke sitte stille... når jeg satt meg ned for å se på tv hadde hun så harde rier den jenta som satt å vrei seg på sofaen. men jeg hadde så milde..pusta meg lett gjennom..så kom det en jordmor til oss og lurte på åssen det gikk her, og så på meg..trenger du et rom kanskje sa hun..øhhh.. ikke jeg, men..blei nesten flau over hvor ofte dem kom til meg mens hun som hadde det værst kikka dem nesten ikke på.. så trur det er forskjell ja, (hadde 2-3 cm åpning,om jeg ikke husker feil da vi kom) halv 11 kom jordmor og skulle undersøke meg, sto fortsatt i kø, men det gikk fint, hun strippa meg, og jeg tvang gjennom en tur i gangen.. men hun var ikke helt enig med det...men men. jeg kom nesten kravlene tilbake..4 timer etter var jenta ute.. så jeg mener det er forskjell på hvordan man får det, og riene som kom når jeg dro på sykehuset var sånn at jeg ikke klarte å snakke...sånn er det jo m mine kynnere i dag å, men riene er regelmessig, og det tar tak på en fastere måte i kroppen. blir som et håndtrykk.. du har det som er veldig løst og du nesten må holde hånda fast i din for å hilse(kynnere) og så blir det et vanlig håndtrykk-ikke vondt men du hilser...(riene starter...=) )det er forskjell... på dem to.. og jo fastere jo sterkere..kanskje dum måte å forklare det på... men det er lettere å forstå forskjellen da.. om du har hilst på noen med et utrolig slapt håndtrykk da...hehe dette ble litt langt å teit, men men
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Jeg tror det er individuelt, og at rier oppleves ulikt. Noen merker bare litt sterk murring, og så er det press og ut med ungen, mens andre tror de skal dø..... Så hvordan kroppene våre reagerer på det å føde er nok ganske ulikt. Men vær likevel forberedt på at jordmødrene du snakket med har rett, for jeg kan bekrefte det de sa i alle fall.... alle tre gangene.
Hakkamella Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2009 god forklaring på riene.. joda, har hilst på folk med daufisk-håndtrykk, men også hilst på håndknusere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå