Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Har kolikk. Og hun har natt på dagen, sover godt, kun våken og spiser. På kveld og natt skriker hun og har magesmerter. Våken stort sett hele natta. Nå i det siste har hun hatt noen rolige netter, og da skulle jeg ønske hun sov på natta og var våken på dagen. Vi er helt utslitte av å våke natt og dag. Har i tillegg 2 fra før som krever sitt. Råd?
lillemy83 Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 jeg kjenner meg såå igjenn i det du skriver,og vi har det på akkuratt samme måte. gutten min på 8 uker har også kolikk og er MYE urolig!! de siste 2 ukene har han sovet godt på dagen og ca ved 23.00 tiden på kvelden begynner han å bli urolig og er våken HEELE natta, og jeg går rundt og bysser og bysser til jeg omtrent sovner i stående stilling. han sovner som regel ikke før 7-8 på morran=( det er helt uutholdelig! de siste 2 nettene nå har han vært våken fra 1.00 til 14.00 før han sovner av utmattelse. er jo ikke normalt at en på 8 uker er våken i nesten 12 timer i strekk=( men når han sovner da så sover han helt til kvelden. dette er grusomt slitsomt så føler veldig med deg! i natt så sov han hos svigermor så vi fikk sove litt ut. og da sov han faktisk litt. det vi prøvde på igår var å holde han litt mer våken på dagen.. hvis han sovnet så tok vi han inn på stellebordet på badet og skiftet en bleie osv.. alt for å prøve å holde han våken. tror han fikk 3 timers søvn på dagen igår..så kl 20.30 sloknet han som en stein og hadde sovet til 00.30 fikk mat og sovnet igjenn å sov til 04.00 og fikk mat igjenn og var litt små urolig ,men sov litt sån innimellom ca til 07.30. og slik har han ALDRI gjort for meg,da har han vært våken hele natta! men det hu gjorde var å ikke skru på noe lys på natta(slik som jeg pleier å gjøre) heller ikke prate med dem eller skifte bleie(hvis ikke han har bæsja da) og siden hun hadde hatt det mørkt om natta hadde han hatt øynene lukket hele tiden, og hun bysset heller ikke på han hele tiden, kun når han hadde tak i magen da selvfølgelig! det jeg gjør feil er at hver natt når han er våken skrur jeg på lys og tv og går inn på badet for å skifte bleie og bøyer å tøyer på bena hans (for å prøve å få ut luft) pluss at jeg snakker mye med han og får han til å smile og le, og det er jo egentlig helt feil å gjøre på nettene.. for da tror de jo egentlig at det er dagen og kan bli forvirret og urolig. vet ikke om dette har noe å si,men hvert å prøve!=) KOLIKK er helt gruusomt, vesle gutten her sliter med kraftig kolikk og det er helt J...... mildt sagt.. så gleder meg til det går over! Klem fra meg=)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 mi jente er snart seks uker å kjenner meg igjen i det dere skriver, jeg vekker henne å lar hun ikke sove lenger en max 3 timer samenhengende på dagen, + rundt 21-22 får hun kveldsstellet å siste måtlid for natta, skifter på henne, demper lyset, demper lyden i tven, pakker pleddet rundt hun å gir henne flaske, har det stille å rolig, å legger henne i egen seng etter hun har rapet å fått litt kos å da sovner hun=) (prøver iallefall å gjøre det slik) så de siste nettene har hun sovet fra 22-23 til 07-08=) hun får da mat med 3-4 timer mellom på dagene også. så da spiser hun godt til hvert måltid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå