Gå til innhold

Idag har jeg vært på jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå, herregud å slitsomt det var, kvalme som kom å gikk akkurat når den ville hele dagen, når den hadde gått over så fikk jeg skikkelig skallebank å kjempe trøtt, sovna i pausen min, skikkelig flaut.. =/

Nå er jeg endelig hjemme, å ser virkelig ikke frem til en ny dag på jobben imorgen.. Baah!

Noen som har vært på jobb idag, syns dere det går greit eller er dere slitene.?

Jeg er 5+3, å håper virkelig dette blir bedre..

Ha en fin ettermiddagen jenter, nå skal jeg sove litt..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også på jobb idag, skulle ønske juleferien hadde vært noen uker lenger. Jeg har vært i elendig forfatning siden før jeg skjønte at jeg var gravid, kvalm aboslutt hele tiden, med unntak av et par dager rett før helga. Idag med stress, tidlig opp, ikke tid til å spise hele dagen osv har det vært helt jæ... Jeg hadde ikke tenkt å si noe til de på jobben, men måtte bare til de som jobber på team med meg. Jeg har ikke spydd en eneste gang, men det har vært nære på. Jeg har heldigvis ikke vært så trøtt og sånn, det er kvalmen og svimmelheten som er verst. Er dette grunn til sykemelding for en periode, eller? Vet ikke helt åssen jeg skal holde ut i flere uker sånn som dette. Jeg regner ikke med det går over med det første... Jeg er 6+2 idag...

Skrevet

Jeg veit ikke om dette er grunn til sykemelding, kanskje noen andre som veit..? :)

Skrevet

Hei :-)

Ikke noe greit å være på jobben kvalm nei...

Jeg har ligget i senga en ukes tid+ og bare kastet opp. Kjente ingen plass at jeg orket å dra på jobb i dag, så jeg ringte å sa at jeg skal til legen i morgen og at jeg kommer innom etter at jeg har vært der. Jeg kjenner selv på kroppen min at det ikke er mulig å jobbe, har to barn fra før og som trenger sitt. (itillegg har jeg sorgen etter minstejenta hengende over meg enda) . Så får legen si sitt, tror ikke det bli noe problem å få sykemelding når jeg forklarer hvordan jeg har det.

Er det en ting jeg har lært av de tre foregående svangerskapene er det at det er viktig å lytte til kroppens signaler, det er ikke nå "snill pike syndromet" burde kikke inn.

Så lytt til kroppen deres jenter:-)

Skrevet

Hei!

Har også vært på jobb i dag etter deilig juleferie! Nå er ikke jeg noe kvalm, noe jeg er veldig glad for, men har litt andre "bekymringer" .....

Er utdannet grunnskolelærer, og har jobbet i barneskolen de to forrige svangerskapa. Ikke vært kvalm da heller, så sa ikke fra på jobben før jeg var over 12 uker på vei. Barna der var jo så store at de greide det meste av praktiske ting selv. Nå har vi flytta, og jeg jobber 20% som lærer og 80% som ped.leder i bhg (årsvikariat). Det er en liten bhg med bare 1 avd, og barna er fra 1-6 år. Så er mye mere løfting, bæring, av-og påkledning osv... I tillegg har jeg jo mine egne to.

Hadde ikke tenkt å si noe på jobben på ei stund enda, og gikk greit i dag, men er litt bekymra for alle de tunge løfta og slikt..... Spesielt siden jeg var mye plaga med bekkenløsning fra midten av forrige sv.skap.... Passer dere dere for å løfte og slikt, eller lever dere "som vanlig"?

Man har jo rett på tilrettelegging, så jeg burde vel kanskje si fra at jeg er gravid....? Syns bare det er litt ekkelt med "særbehandlig" siden vi er så få ansatte, og da blir det jo mer på de andre... Spes ikke moro siden jeg bare er i vikariat....

Skrevet

jeg begynte og på jobb i dag,etter 5ukers sykemelding.. knalltøfft å være tilbake!!! måtte tidlig opp,presse i meg frokost,så stå og gå i 7 timer.. og ikke tid til å småspise.. vert så kvalm og uggen i hele dag pga det...

har fri hver tirsdag,så de dagene kommer til å gå med til å sove og slappe av..

Skrevet

jeg har også været på jobb idag, men kom meg først ditt etter jeg hadde vert til legen kl 12. var så kvalm i mårest at jeg ikke orket å dra på jobben før. jobber i barnehage da, så bli en del løfting og mye å gjøre heile tiden så jeg har fått en 50 % sykemelding til 16 februar det er dejligt å vite at jeg har noen dager hjemme til at komme meg på..

jeg vil også si at det er grunn nok at bli sykemeldt hvis dere er så kvalme og svimle at dere ikke orker på jobben. det er i hvertfall ikke noen skade gjort å høre med legen.. men alt avhengig av hvilken jobb en har så går det jo også ann å få den litt mer tillrettelagt.. kansje at dere kan møte opp senere eller noe sånnt.

=)

Skrevet

Det gikk overraskende bra idag.. har vært nesten konstant kvalm i 2 uker så er det helt borte idag.. grua meg skikkelig til idag!

men alt har gått kjempe bra.. trøttheten og sulten har kommet tilbake da.. hehe. men heller det enn kvalm..

Skrevet

*Gjjææææsssp* Så trøtt! Har hatt fri i to uker nå....og det var knall hardt å komme seg på jobb i dag! Jeg er altså så trøtt og sliten for tiden, og kjempe lei av å gå rundt å si det. MEN JEG ER DET! ALTSÅ!! Hehe..

I jobben min snakker jeg med mennesker hele tiden, må være smilende og bli, tulle og fjase... Ikkje sitte med halvsmale øyner og gjespe i kapp med ordene.

Hvordan skal dette gå? En av kollegaene mine lurte på om jeg hadde vært på fylla i går! Og det føles jo nesten slik ut! ;-)

Nå har jeg sovet i 3 timer etter at jeg kom hjem, så håper på at dagen i morgen blir litt friskere for mitt vedkommende.

Lurer på om legen kan sykemelde meg for sovebjørn-vil bare - ligge i hiet sitt - syken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...