Gå til innhold

Speilreflekskamera !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst på ett speilreflekskamera.. helst så lite som mulig, men det er ikke en nødvendighet.

Trenger ikke ett superduper avansert kamera, da jeg kun er en nybegynner som har lyst på litt bedre bilder. Vil helst ha Nikon.. har sett litt på Nikon D40. Noen som vet hvor jeg finner det best mulig, og hvilken linser jeg burde ha osv?

Noen som har synspunkter, råd eller erfaring de vil dele? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har nikon D40.og det tar helt utrolig bra bilder. lett å bruke og ikke så dyrt;) vi har bare den linsen som fulgte med og har ikke hatt noe behov for andre linser enda.. spørs jo hva du skal ta bilder av og avstanden .

Skrevet

Signerer Joikaboll@&LINUS-i-puppen=)

Har Eos 400D og det er bare helt kanon! Har litt lyst til å kjøpe det nyeste 450 D. Fordi at der er det liveview, men jeg klarer meg fiiiint uten, og det er jo ikke noe mus sånn egentlig=)

Skrevet

Jeg har Canon Eos 450 D, knallkamera... skal kjøpe meg enda bedre linse snart nå...

Skrevet

Hvis du skal ha et nybegynnerkamera så er Canon EOS 1000D helt supert. Jeg tror det har fått ganske gode kritikker.

Canon EOS 450D kom jo også best i test på TV2 hjelper deg før jul.

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med de kameraer jeg har hatt fra Canon.

Skrevet

Har også nylig fått Canon EOS 1000D og er stoooorfornøyd! :-)

Men har ei venninne som har det Nikon D40 kameraet og hun er også veldig fornøyd med sitt. Og nå har Japanphoto tilbud på Nikon da de har sagt opp avtalen med dem - så da selger de ut billigere.

Skrevet

Jeg har D50 tror jeg det er, kjempeforøyd. Hadde Nikon speilrefleks tidligere og, da ikke digitalt, og var veldig fornøyd.

Jeg bruker stort sett ikke linsen som fulgte med. Kjøpte en brukt Tamron ca 50-200mm (husker ikke akkurat i farten) i Thailand for mange år siden - det var til det gamle kamerat men har fortsatt å bruke den linsen til det nye. Linsen er bedre i bruk, kjappere fokusering, og gir mulighet til litt ekstra zoom, og det har jeg brukt mye. Eneste aberet er at den linsen ikke har vidvinkel, til det har jeg jo linsen som fulgte med. Men i mitt bruk har jeg veldig lite behov for vidvinkel.

Blandt venner og kjente virker det som Canon er mest vanlig i Norge. Men jeg mener at mine Nikon alltid har tatt supergode bilder, og basert på det jeg har sett av Canon er jeg ikke overbevist. Men det er lurt å ta en tur i butikken og prøveholde begge. Lykke til! Gøy får du det uansett med nytt kamera.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...