Gjest Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 .. Var hos jordmor idag, og håpte jenta i magen hadde lagt seg godt til rette og festet seg i bekkenet. Men dengang ei, hun ligger med rompa ned. For en nedtur! Jeg har ikke lyst på keisersnitt, ikke lyst på epidural i forbindelse med setefødsel.. ÅRH! Er i uke 35, og lurer på om det er noen som har fått beskjed om at ungen ligger i seteleie, og siden fått beskjed om at den har snudd seg i løpet av de siste par ukene? Jordmor sa jo at hun fortsatt KAN snu seg, men at det begynner å bli så dårlig plass der inne at jeg egentlig har mistet alt håp på at hun kan komme ut på "normalt" vis..:s
Itsrejk Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har også et bøllefrø i seteleie (når han ikke ligger på tvers) - og jeg har termin i morgen. Jeg fikk meg en nedtur da jeg oppdaget at han lå i sete - og en nedtur til da han snudde seg til seteleie nok en gang (etter et vellykket ytre vendingsforsøk som resulterte i hodeleie i halvannen uke) da jeg var 39 fullgåtte uker på vei. Jeg ville så gjerne ha en helt vanlig fødsel, og hadde gledet meg til det! Men etter å ha bearbeidet dette noen timer/dager kom jeg fram til at dette skal gå fint! Kommer han med rumpa først, så gjør han det. Det skal jeg takle. Jeg skal føde på sykehus, og beredskapen er der hvis det viser seg at han må snittes ut. Hvis epidural blir anbefalt kommer jeg vel kanskje til å prøve det, selv om jeg ikke brukte det (eller annen smertelindring) sist gang. Jeg skal ta det som det kommer! Nå er spenningen hos meg om han i det hele tatt velger enten rumpa eller hodet først da - og ikke legger seg på tvers, som han gjør innimellom nå... For _det_ blir verre. Trøsta mi til deg blir vel at småtten min stadig vekk snur på seg, selv om jeg har termin i morgen. Det burde jo i utgangspunktet være trangt der inne, men han klarer tydeligvis å snu seg. Siste gang han snudde seg helt rundt (riktignok feil vei) var jeg altså 39 fullgåtte uker. Hvis tuppa di er av samme sorten har hun ennå mange uker å gjøre det på! Den andre trøsta blir altså at setefødsel ikke trenger å fortone seg så umulig om noen dager som det kanskje gjør nå som du nettopp har fått vite at hun sitter. (Legen min sa forøvrig at det er først rundt uke 37 de begynner å forvente at bebyen ligger med hodet ned.)
Mia77 Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Hei, jeg var på ultralyd i uke 34+6 og babyen låg da i sete. Legen sa at hun nok ikke kom til å snu seg. I dag var jeg på ny ul og da hadde hun snudd seg:) I dag er jeg altså 36+1.
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Takk for svar:) godt å høre noen gladnyheter, hehe;) føler meg så teit som ble SÅ deppa pga at hun ligger feil vei, men det ødela liksom litt av idyllen;) er kjempeliten selv, kun 157 cm høy, og føler ikke jeg har noe særlig brede hofter. Men jeg skal prøve kjerringrådet som sier at en skal legge seg i doggy-style og stå og vugge i ti min et par ganger til dagen, og se om dethjelper;) Er det noen her inn det har virka på?
passilurken Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 knøttet mitt ligger også med rumpa ned. jm sa til meg at dersom han ikke snur seg, så måler de vekten og hodeomkretsen og bekkenet ditt for å se om man kan føde normalt. er babyen over 4 kg blir det ks uansett. bekkenet kan være større enn du føler selv... håper det ordner seg for deg! jeg trøster meg med at siden jeg bare er i uke 34 så har an gooooood tid til å snu seg:) og dersom han nekter, ja andre har klart det, så da gjør vel jeg også
enda en Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har også setebaby, men ifølge jordmor har den fortsatt god plass til å snu seg. Ligger høyt oppe og er svært bevegelig. Så jeg håper at h*n snur seg igjen... =/ Skal på ultralyd for å kontrollere leie i uke 36. Så foreløpig tar jeg dette med ro. Prøver ihvertfall å unngå å få panikk! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå