Gjest Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 jeg tenkte å overraske min kjære med en praha tur i slutten av mai....Men jeg vet svært lite om stedet..hvor skal man bo? Vi har da forøvrig med oss en 1 åring:) Noen som har noen tips til hotell? og er det enklest å bo midt i sentrum kanskje?er det mye bråk der? tenker på disko og sånn på kvelden.
cherry coke Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Har vært der , men det er for mange år siden. Praha er en nydelig by og absolutt verdt å besøke. Jeg bodde på et lugubert hotell utenfor sentrum og jeg vil absolutt anbefale å få et hotell midt i sentrum. Byen er lett å orientere seg i og det er ikke mye fyll og bråk der. Se opp for lommetyver=)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Vi var i Praha for noen år siden (3 kanskje?!) Det er aboslutt et sted å besøke=) Bodde på et hotell 5min å gå til plassen med den klokken, og til karlsbroen. Det var supert!! =) Ikke var det noe mer bråk og fyll enn vi lagde selv;-) var firmatur...
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Vi var der i august med en 1-åring. Bodde her: http://reisefeber.no/no/hotel/cgi-bin/show_hotel_info.cgi?booking_agent=SX&site=no&hotel_id=PRG_ROMA Gangavstand til de fleste serverdighetene, stille område. Det er ikke superbarnevennlig i Praha, men ikke værre enn f.eks. Oslo. Vi tok trikken litt hit og dit og opplevde utrolig mye. Det er en veldig romantisk og vakker by. Kjøp en reiseguide og les litt før dere drar, det er vel verd det!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Vi bodde på Hotel Clementin, rett "bak" Karlsbroa, og således veldig sentralt. Anbefales! Hotellet er for øvrig Prahas smaleste bygning ;o) Veldig sjarmerende, ordentlig og fint. Ikke bråkete etter hva jeg kan huske.
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Takk for svar alle sammen.. da får jeg kikke etter hoteller nær sentrum da..selv om jeg ikke helt skjønner hva som er sentrum enda..jeg ser på hoteller at de er 0.5 km fra sentrum står det, men de er da 2-3 km fra karlsbroen..Er karlsbroen i sentrum eller er sentrum veldig stort? dumt spørsmål sikkert,men men
MiaKristin Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Gå inn på praha1.no . Der kan du leie leiligheter i sentrum, det gjorde jeg da jeg var der med en gjeng. Veldig deilig å ha egen leilighet. Er norsk firma som leier ut
AO3 Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Karlsbroen er i sentrum, og sentrum er ikke så veldig stort. Husk å sjekke om hotellet har heis! Mai er nok et supert tidspunkt å dra til Praha på, da slipper du forhåpentligvis unna den verste turiststrømmen, og det er ikke uutholdelig varmt, heller. Jeg har vært der både i mars og august, og anbefaler ikke sistnevnte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå