Gå til innhold

Hur ofta ammar ni?


Emma *høygravid*

Anbefalte innlegg

Märklig fråga kanske.. men jag börjar bli trött på att samboen ifrågasätter varje gång jag ska amma och kommenterar: Ska du amma nu igen? eller Hon kan ju omöjligt vara hungrig igen, hon åt ju nyss..

 

Mjölken bara sprutar och ammingen går jätte bra, min tjej äter ca 10gånger om dagen, 2 om natten. Hon är väldigt snäll och skriker sällan, dom gånger hon skriker är det ant för att hon är hungrig eller att hon vill ha ny blöja. Men samboen envisas ibland med att hon inte alls är hungrig men att hon har ont i magen och analyserar det mesta..

När jag väl får lagt henne vid bröstet så äter hon som om hon aldrig fått mat förut..

Har visat han sidor på internet där det står att 10-12gånger om dagen är helt normalt, men han håller på å analyserar iallafall..

 

Någon som känner igen sig?

Jag har försök att säga till honom på ett bra sätt att Hon är nog bara hungrig m,m men han verkar inte ge sig..

Trodde de skulle räcka med att svärföräldrar lade sig i ammingen men inte samboen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mammamoms med prinsesse

Hei Emma!

 

Jeg har ikke tellt hvor mange ganger vi ammer i løpet av et døgn, men dine 10-12 ganger tror jeg ikke er urimelig!

Så lenge babyen din spiser godt når den legges til, er det bare å gi!

 

Jenta mi spiser mange ganger i løpet av dagen. Hun får litt vondt i magen av og til, og da skjønner vi tydelig at det er det som er problemet. Jeg legger henne til brystet, og hun tar tak, men når hun begynner å suge og får melk i magen, vrir hun seg og gråter. Da tar jeg henne bort, for det blir bare verre om jeg fortsetter å "lokke" henne til å spise. Noen ganger er det en rap som kommer lett opp, mens andre ganger må jeg bare gå med henne en stund, og så prøve å gi henne mat om igjen. Her er det i perioder veldig mye på og av brystet.

 

Babyer er kjempeforskjellige!

 

På dagene er jenta mi på 1 måned i dag, mye våken, og da er det ofte spising hver og annenhver time.

 

På nettene sover hun litt lenger. I natt sov hun faktisk 5 1/2 time i strekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje samboeren din er litt sjalu...? Mange fedre opplever det litt vondt at den lille eier mamma hele tiden... Venninna mi sin mann var det. Det hjalp når hun husket å gi han litt oppmerksomhet.

 

Her er det motsatt. Min sambo lurer på om han ikke skal ha pupp oftere... så må nok bare bli vant til at dfedrene vil mene litt de også :)

 

Vi ammer 6-9 ganger og 10 min på hver pupp, mer kan jeg ikke for ellers blir jeg sår. Synes det er greit at han ikke bruker puppen som smokk. Han legger veldig godt på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer 7- 8 ganger i døgnet, men så tar ammingen opptil en time hver gang. Jeg leste et sted at man skal la babyen ligge til brystet så lenge den selv vil. Jeg bruker ammeskjold og det sies at dette forlenger ammetiden. Det er ingenting å si på melkemengden -her er det mye å ta av.

Jeg prøver å få ammet han siste gang før midnatt. Da holder det med en amming på natten. Lillegutt har vært vanskelig å få til å sovne etter den siste ammingen. I går gikk det veldig greit, men jeg har vært oppe med han til både kl 2 og 4 på natten.... Han ligger i sengen sin kun om natten. På dagtid ligger han i vognbagen i stua (da på lammeskinn). Flyttet lammeskinnet i sengen hans i går. Kanskje derfor han var enklere å roe. I tillegg var han våken et par timer på kvelden.

Flere som sliter/har slitt med baby som ikke vil sove etter siste amming?

Noen som har tips til hvordan man kan løse problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...