Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Nå har det hendt noen ganger at bidraget er utelatt helt eller at det kommer inn sent på konto. Er nesten nødt til å ha det inn til fast tid slik at jeg får ting til å "rulle" med økonomien, siden jeg ikke har fast jobb enda.... Er en muntlig avtale like bindene som en skriftlig? Bør jeg gå gjennom nav? eventuelt hvordan går jeg frem?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Gå gjennom NAV, så slipper du dette. Det du gjør, er å få deg time på NAV. Eller finne skjemaet, og fylle det ut og leverer det på NAV. De kan fastsette det om du vil, eller du kan bruke summen dere muntlig har avtalt. En muntlig avtale er bindende, men vanskelig å bevise. Dersom du vil at NAV skal fastsette det, så koster det ca 800 per person i engangsgebyr. Men har du lav inntekt, så kan du søke om fritak fra dette gebyret:) Du kan også søke om bidragsforskudd. Da vil du få deler av bidraget hver måned, selv om BF ikke betaler:) Du finner skjema her under "skjema", til høyre på siden i denne linken: http://www.nav.no/page?id=341
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Tusen takk for svar Skal finne det skjemaet med en gang og få det sendt inn fortest mulig, er lei av å havne i uføre hver gang han unnlater/setter inn sent pengene på konto. Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå