Førstespire27 Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Noen som vet sånn ca når det er vanlig å få mensen tilbake etter en fødsel? Gutten min har akk fylt 5mnd og jeg har lyst på to tette så vi vil prøve så fort det lar seg gjøre:-)
VinterSol+2 Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 alt fra 6 uker til 2 år... hehe jeg ble gravid igjen etter førstemann ved første eggløsning etter fødsel, det var når vesla mi var 13mnd. De anbefaler at du venter minst en menstruasjon før en prøver igjen, av en eller annen grunn sier statistikkene at en mister lettere om en blir gravid ved første eggløsning. Ikke vet jeg. Men vår baby døde iallefall i 2.trimester. så jeg ville anbefale deg å vente til du har hatt mensen en gang, for sikkerhetsskyld. Ammer du? så lenge du fullammer, vil de aller fleste ikke få eggløsning. Og så kommer det egentlig an på hvor klar kroppen din er for å få et nytt barn etter fødsel. Du kan hjelpe på litt ved å ta vitaminer og mineraler, og sørge for å få nok søvn, bl.a lykke til:)
2prinsesserogbim Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Eg fikk ikkje mensen skikkelig igjen før snuppa mi var 1 år.... Amma til ho va 10 mnd.... Blei gravid nå i sommer, men mistet i SA... Nå er jeg blitt gravid igjen og er 5 uker på vei...
Førstespire27 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2009 Tusen takk for gode råd begge to og LYKKe til videre i graviditeten. Jeg får krysse fingrene på at det ikke tar evighet til første mens da, men det er som det blir sagt at kroppen må jo bli klar først før man kjører på igjen. :-) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå