Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 hei hei allesammen.jeg lurer på en ting, har hørt om jeg har 60pros omsorg å far har 40,så får jeg overgangsstønad å dekket noe av barnehage og dobbel barnetrygd,stemmer dette? får både mor å far halv skatt?håper noen kan hjelpe meg!!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Det er litt uvisst hva NAV mener er prosenten, for der står det bare "vesentlig mer enn den andre" om hvor mye den ene og den andre har barnet. Men du må ha hovedomsorgen for å få de stønadene NAV har til enslige forsørgere. Og det er også bare den med hovedomsorgen som får skatteklasse 2(ikke halv skatt). Og det er en barnetrygd mer enn antall barn, ikke dobbel.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 oki,tusen takk for svar. om jeg har 60 da er det jeg som har hoved omsorg eller må det være sånn att fer bare har annen vær helg?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Ordningen 60 - 40 gir deg full OS så fremt du ikke jobber. da blir OS beregnet etter inntekten din. du får 1 barnetrygd mer enn faktisk antall barn. samt evt barnetillegg, stønad til barnetilsyn og farsbidrag. Min venninne har denne ordningen og hun har barnet fra søndag kveld til torsdags morgen og far da den resterende tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå