Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Hvordan ville dere reagert hvis en dere visste var usikket til å være mor hadde blitt gravid? Med vilje da, uhell kan vel skje alle, men hvis det var med overlegg, og hun helt klart ikke har noe med barn å gjøre.... Hva ville dere tenkt? Ei jeg kjenner har ihvertfall nok med seg sjøl, hu har en hard foritd med narkotika, og kan ikke leve uten antideppresiva og beroligene, men hun har snakket lenge om at hun SKAL ha barn, og vil dra til Danmark for å bli kuntig befrukta.... Tror jeg ville detti i bakken hadde hun kommet gravid, og jeg hadde vel kjefta henne nord og ned...
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 5. januar 2009 jeg har ikke satt meg inn i hvordan hun skal få det til, men hadde hu klart det tror jeg nesten jeg hadde blitt sjokkskadet... ikke for det, hu kan j bare legge beina vidt for en eller anna å bli smelt på tjukka "old fashion way"... hmm, nei jeg kom bare til å tenke på hvordan jeg ville reagert etter å ha lest den andre tråden...
Gjest -<<- Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Jeg vil tro jeg hadde reagert med forferdelse, men ikke foretatt meg noe med mindre vedkommende gjorde ting under svangerskapet som gjorde det naturlig å koble inn barnevernet allerede da (narkotikabruk o.l). (Det er nok, dessverre, plausibelt at man kan få til å bli befruktet ved en klinikk i Danmark selv om man er uegnet. Pasientens sosiale og psykologiske omsorgsevne skal vurderes, men om hun kan fremstå som normal gjennom en timinutters samtale lar det seg nok gjøre).
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Å få et barn når man har så mange problemmer fra før av er jo ingen løsning, og sannsynligheten for at det kommer til å bli noe lettere for henne minker betraktelig. Men jeg ville nok ikke kjeftet henne nord og ned hvis hun hadde kommet gravid en dag. Det hjelper ikke det heller, blir ikke noe enklere for mor eller barn med kjeft (det hjelper ihvertfall ikke barnet). Jeg veit ikke hva som hadde vært det mest riktige å gjøre, men jeg hadde nok kanskje håpet på at den søknaden ikke ble innvilget og at hun heller hadde fortsatte å jobbe med seg selv. Regelen er veldig enkel: Man kan ikke ta vare på andre, før man kan ta vare på seg selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå