*månestråle* Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Er veldig plaget av tette melkeganger.. Har hatt en stor klump i den ene puppen i flere dager nå, og klarer ikke å bli kvitt den. Har prøvd "alt" føles det ut som, Ammer hver 2 time, masserer flere ganger om dagen, varm dusj, varmeflaske, men den rikker seg ikke. Vet ikke hva jeg skal gjøre... Noen som har noen gode tips ?
Musemor med tre søte små Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Du finner en del tips på ammehjelpen http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=33
våken_om_natta Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 For min del hjelper Syntocinon nesespray. Få resept hos fastlegen!
Hikken Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Lecitin skal virke forebyggende mot tette melkeganger ved at den tynner ut melken/løser opp klumper. Fås kjøpt i helsekostbutikker :-) (jeg hadde tettemelkeganger hele tiden og to brystbetennelser i løpet av de to mnd jeg ammet, lecitin virket her i hvertfall :-)
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Hvis du har badekar så tapp opp så varmt vann som du klarer å ligge i. Få pappaen eller noen til å passe på barnet slik at du kan ta det med ro. Ligg i badekaret med brystene nede i vannet, slapp av og massere og håndmelke BEGGE brystene. Det kan ta litt tid men jeg tipper att du får ut klumpen etterhvert. Det var det eneste som virket for meg. Kom først ikke noe ur brystet med klumpen i, så jeg håndmelket det andre, fikk igang utdrivningsrefleksen og så kunne jeg få ut litt fra det vonde brystet. Etterhvert kom det bitte små melkklumper og plutselig så løssnet alt og melken bokstavligtalt sprutet ut. Ser litt rart ut med melk i badevannet men ta en dusj etterpå og du føler deg som et nytt menneske Lykke til!
___ Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Det fungerte på meg også. Det var vondt og så grisete ut, men det løste problemet.
*månestråle* Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2009 tusen takk for tips. Det skal prøves
lille sprelle Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 ikke slit deg ut - det blir det bare værre av unngå meieriprodukter og rødt kjøtt spis lecitin bruk sånne varmedingser fra ammehjelpen e.l. jevnt og trutt ev. spc-flingor (svensk helsekost) - en kur på et par uker ble ikke bedre før babyen var omtrent 7 mnd jeg... men hadde en utrolig dårlig allmentilstand før det, så tror det har noe å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå