missmam Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Jeg venter barn nå om 7uker... er alene.. Så når permisjonen er gått ut, så lurer jeg på om jeg kan søke om å jobbe 50% og ha ulønnet permisjon resten ... Men jeg er jo da avhengig og få noen penger.. Hvor mye ca. får jeg i kontantstøtte når jeg har 50% bhg? Og får jeg mer i overgangstønad da, siden jeg da vil jo tjene mindre enn vanlig ?... Noen som vet hvordan jeg regner ut dette ? Jeg må jo snart søke barnehage plass til min lille spire.. hehe rart...
mamma til søte små Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Vil tru du får halve kontantstøtta om du har 50% barnehageplass.. Full kontantstøtte er 3303kr, så da blir det vel 1650kr ca. Men når du er aleine har du rett på å få dekka litt av barnehagen, så høyr med nav dei veit meir:)
* 5 om dagen * Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 når det gjelder kontantstøtte så kan jeg svare deg. de har faste summer som de betaler ut, i fht hvor mange % barnehage du har.men du får ikke kontantstøtte før barnet er 1 år gammel,og til den er 3 år. nå er jeg usikker på om det er fra mnd den er 1 år,eller om det er mnd etter fylte 1 år. finner opplysning om kontantstøtte på siden til nav.
missmam Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 Ok Takker for svar! Men vet noen hvordan man regner ut overganstønad??
* 5 om dagen * Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 her står det meste om dette temaet, og helt nederst står det hvordan de regner ut overgangstønaden. http://www.nav.no/page?id=333
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå