veldigveldigspent Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Nå har jeg gått i ett døgn og begynner å bli sliten.. Den siste uken har vært preget av annenhver dag med vonde kynnere. Igår begynte det å trappe opp, kynnere med 10 minutters mellomrom så og si hele dagen. Kun et lite opphold midt på ettermiddagen, I natt begynet det igjen, kl halv fire. Hadde ingen mulighet til å sovne igjen, ble rastløs og veldig kvalm. Har gått med veldig kraftige sammentrekninger og det er vondt å bevege seg. Ringe føden og jordmor sa at hun syntes dette hørtes ut som latensfasen. Jeg skulle ringe dit igjen når det ble 3-4 minutter mellom riene og de varte opp mot ett minutt. Men..hjelpes meg! Jeg har klart å sove i en halv time *stolt*, og nå er jeg våken og det går i samme leksa.. Hvor lenge holder dette på?
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Det er vanskelig å spå især om fremtiden heter det.... Men for noen kan dette pågå i flere døgn. Du har alleree ett døgn bak deg, så det burde ikke være lenge igjen nå. Sørg for å spise mye mat som gir deg krefter å gå på siden du ikke får hvile ordentlig for øyeblikket. Drikk juice og melk, og spis brød med jernrikt pålegg, kjøttretter, egg o.l. Du er rett rundt hjørnet høres det ut som, og plutselig kan det jo gå veldig fort! Lykke til!
veldigveldigspent Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2009 Åh, tenk om det var sant at det er rett rundt hjørnet, kanskje bare et døgn igjen?.. Det hadde vært noe:-D Jeg har bedt samboer om å starte opp bilen, jeg orker ikke gå her hjemme og sture i mange timer sånn.. så nå vil jeg ut og handle stoppeklokke, kanskje gå meg en rolig tur:-) Nesten like bekymret for samboeren min som meg selv, han venter og venter og er helt på tuppa her.. jeg må be han om å spise litt og hvile seg litt:-) Tusen takk for gode råd, jeg merker jeg blir ekstremt sulten? Sikkert fordi kroppen jobber hardt. Jeg skal huske på å spise godt, det har jeg ikke gjort i det siste... Hovr lenge har du igjen? Må være deilig å gå inn i en fødsel for fjerde gang, da har man litt peil:-)
Hengebuksvinet&de4grisungene Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har termin 19.februar, aaaalt for lenge til! Men sist gang husker jeg at jeg hadde vonde og regelmessige kynnere i ett sett som selvfølgelig også gikk over etter en stund for så å komme tilbake. Slik pågikk det en ukes tid. Men da dagen kom at det skjedde mer, kjente jeg at det også var kraftigere og regelmessigere med stadig kortere tid mellom kynnerene som da egentlig var rier... Det er slitsomt, og det er viktig å slappe så godt av som mulig, spise og drikke godt, pakke bagen enda en gang (hehe), forberede seg på det som kommer... Og du må gjerne mase på fødens telefonlinje, de er jo der for å hjelpe ikke sant? Ring en gang for mye enn en gang for lite. Selv om jeg kan si meg erfaren har jeg ringt mange ganger selv... Og ja, det er godt å slippe usikkerheten man kjenner på den første gangen. Men det er ikke mindre spennende den fjerde gangen heller!
veldigveldigspent Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 Åh, så spennende- man blir vel aldri "ferdig utlært" i fødsler:-D Nå har vi vært ute og kjørt oss en tur, og jeg fikk innmari problemer når vi var en tur innom biblioteket. Det er veldig kraftige kynnere nå, og omtrent 5 minutters mellomrom. Meeen, jeg vil ikke være overivrig og ringe for tidlig heller. Jeg lovte jordmor å ringe etter et par timers tid, så jeg ringer dit klokka 14. Da skal jeg gå igjennom bag'en enda en gang, og så se hva som skjer. Lurer på om det er meningen at det skal gjøre mye mer vondt når man står enn når man sitter/ligger?..mon tro... 19. februar er nærmere enn du tror!:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå