Gå til innhold

har et spml ang barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

sambo og jeg ønsker å sette i gang med nr.2 nå så lurer jeg på,babyen vil jo da komme oktober/november,må jeg da vente til neste august 2011 igjen med å få han i bhg,eller kan jeg søke på hovedopptaket i mars og få plass i august 2010,men ikke la han begynne før oktober/nov (når han er 1 år..) jeg vil jo ikka ha han i bhg når han bare er 10 mnd...

Ble litt rotete dette,men håper dere skjønner hva jeg mener..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg du kan gjøre. Tror det er lurest, er vel vanskelig å plass midt i året. :) og så kan dere ha lang tilvenningfase om dere vil da.

Skrevet

Man søker da på hovedopptaket før man ønsker plass. Altså må du søke når babyen er er ganske liten. Man er ikke garantert plass når du ønsker alikevell, men du er i allefall med i systemet! Jeg har ei datter som er født nå i desember, og vi må sende søknad til opptaket nå i mars.

Skrevet

Ja,det skjønner jeg,men må datteren din da begynne i bhg i august når alle de andre begynner eller kan du på en måte holde av plassen og at hun begynner i desember når hun er 1 år (eller når du ønsker hun skal begynne..)

Skrevet

Du må vel betale i de månedene hun evt ikke bruker plassen. Man holder den ikke av uten å betale for den.

Skrevet

tror du det?det er jo helt håpløst egentlig.tror jeg skal sjekke med kommunen her før vi setter i gang..!:-)

Skrevet

Jeg søkte plass (hovedopptaket) til min lillegutt før han var født (januarbarn -08). Søkte plass fra januar i år, og var så heldig å få plass fra janaur av :o)) Vi har ikke betalt for de forutgående månedene i bhg.året, så det kommer nok an på bhg. Med andre ord vi betaler fra og med den måneden han begynner i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...