Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 På dagtid er det max 30 minutter søvn på snuppa. Det gjelder i vogna, på sofaen, senga, armen min, overalt. Unntaket er når vi triller, da kan hun sove lenge. Men da får jo ikke jeg sovet eller støvsuget eller noe som helst...dagene blir veldig lange på denne måten. Hun er 4 mnd.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Ja, det tror jeg.. kusina mi var sånn, som kun 34 minutter (på minuttet faktisk) hver gang ho tok en lur... det går sikkert over )
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Viss du triller en lang tur da? Sover hun ikke en stund i vogna si etter på da? Sliter med det samme selv. Når frøkna blir trøtt tar jeg en passe trille tur og setter vogna på verandaen etter på. Da pleier hun sove en stund der ute. Å da får jeg gjort litt! =)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Samme var det her! Han sov aldri mer enn 30 minutter de første 9 mnd av livet sitt. Etter det ble det færre lurer i løpet av dagen, og de han hadde kunne strekke seg til nesten en time. Nå er han 16 mnd og sover to ganger om dagen. Den første lille luren er på 40 minutter og den andre er på 1 1/2 time. I hovedsak sover han bedre når han ligger ute. Vi forsøkte ting for å få ham til å sove lenger, men ingenting "virket". Vet ikke om det gjelder for tulla di, men det virker som det er en del barn som sover slik på dagtid. Husker alle gikk ut i fra at jeg sov selv eller fikk gjort "masse" husarbeid da mini var spebarn, men det nyttet jo ikke å få gjort noe som helst med slike korte intervaller.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2009 Hun pleier å sove bra på trilletur, så jeg legger inn en 2 timers tur på formiddagen. Men hun våkner når vogna stopper. Dessuten bor vi i 2.etg så jeg får ikke trillet opp på verandaen. Ja jeg synes alle rundt meg legger poden til å sove og så har de 1-3 timer for seg selv, til enten å hvile eller gjøre nødvendige ting hjemme. Mannen min står opp kl 06 og kommer ikke hjem før ca 18:30 om kvelden, så det er jeg som må ta meg av tulla hele dagen. Ikke misforstå, jeg synes hun er verdens deiligste baby og elsker å være sammen med henne, men kjenner at jeg kunne ønske meg bare en eneste lur som varte en time eller to. Nå er det middag, prat og kos med mannen når hun er i seng, og når jeg endelig kan slukke lyset og sove er det tid for amming, og så har vi det gående hele natten med hyppige måltid. Hun er plaget med kløe så søvnen blir også urolig på natten. Var bare et hjertesukk fra meg. Er egentlig veldig lykkelig og takknemlig, men litt trøtt i dag.
simba>>>3gutter Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Mini er/var også sånn, sover 30 min tom på tur, sovner i vogna også våkner han etter 30 min nøyaktig for så å ligge å se rundt seg i vogna. han er seks mnd nå. Har prøvd det meste for å få han til å sove mer på dagen, gav opp til slutt og lot han sove så mye som han ville. Har hatt opptil fire halv timer om dagen. Nå har det bedret seg litt, men nå er han syk og kan finne på å sove i to til tre timer. Du kan bare tenke deg til hvor mange ganger jeg vr ned i vogna og sjekket om det var liv de første dagene. Håper det vil forsette med sånne lange lurer når han blir frisk.
Tired mama Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Gutten vår var akkurat likedan! Bare at han ikke sovnet i vogna heller. Skulle helst bli båret, han.... Og sov maks 30 min x 2 i løpet av hele dagen. Husker ikke hvor lenge, men han begynte gradvis å sove lengre og lengre. Tror han var rundt året eller noe.... Så tror du bare må akseptere det, ja.... :-)
lille er født:) Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Har vært masse trilling her! sover kun i vogna, og fram til nå ( 7 mnd) bare når vogna har vært i bevegelse.. Så to trilleturer om dagen i 6 mnd..for fikk han ikke sove ordentlig ble han sutrete og det var det ikke verdt. Nå klarer han å sovne i vogna og sover to timer på formiddagen uten å trille først, helt fantastisk å ha hele to timer for seg selv. Kunne sovne uten trilling før også men da var det først endel skriking, deretter sov han bare 30 min.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 Ja, dessverre Jenta vår sover nå fire lurer om dagen, ca. 30 minutter på hver. I starten sov hun bare jeg gikk tur med vogna - mye trim på meg!! Men nå våkner hun etter 30 minutter også i vogna. Regner med det bedrer seg når hun har behov for litt mindre søvn, natten er ikke noe problem, heldigvis.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 Jentungen sov også kun 30 min i strekk. Uten å se på klokka så visste jeg når hun våknet,så jeg var klar ca 5 min før hun våknet =) Det hendte av og til (veldig sjelden) at hun slo til med 3-4 timer, og da måtte jeg jo sjekke henne for å se at det var liv.. hehe Det går kanskje over, når hun var 1,5 år sov hun i 1-1,5 time. Dette kom gradvis med at hun gikk over til færre dupper og tilslutt kun hadde 1.
Gjest Skrevet 5. januar 2009 #11 Skrevet 5. januar 2009 Slik er jenta mi også. Men nå i jula har hun begynt med en lenger hvil midt på dagen....i senga vår :-P Dette har resultert i problemer med legging om kvelden. Men det er så godt med den pause midt på dagen at det får bare gå! Hun er forresten 6 mnd.
Mayken Skrevet 5. januar 2009 #12 Skrevet 5. januar 2009 Sånn var snuppa også. Sov 2x30 min i løpet av dagen. Hjalp ikke å trille heller. Hun nektet å ligge for seg selv, måtte bæres på. Eneste gangene hun sov lengre var hvis jeg la meg sammen med henne og hun fikk bruke meg som smukk og ligge på brystet mitt. Da fikk jeg også sove litt, men fikk jo ikke gjort noe i huset. Reddningen vår ble bæresjal. Da kunne hun sove hengende på magen min, og jeg fikk gjort litt husarbeid også. Er nok bare sånn det er en stund. Alt bedret seg etter at hun begynte i barnehagen, da var hun 14 mnd. Nå sover hun 1 time hver dag, midt på dagen.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 5. januar 2009 Da får hun heller sove 30 minutter da. Det viktigste for meg er at hun får den søvnen hun trenger, og da kan jeg heller hjelpe henne med å trille en tur hver dag Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå