Gå til innhold

Bekkenløsning

MammatilMarcusoglillespiren<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man at man har /begynner å få bekkenløsning? Jeg har hatt en god del smerter i korsrygg,nederste del av magen og nedover i rumpa...hvis jeg går mye og gjør mye forverres smerten spes i korsrygg og nedover i rumpa...da får jeg såvidt til å gå fordi det gjør så vondt...er jeg rolig og slapper av kjenner jeg ikke så mye..noen ganger kjenner jeg også smerter inni kjeden på enmåte...som om at det kommer inninifra og stikkingen og noe støtlignende smerter i lysken/nedre del av magen. Kan jeg ha begynnende bekkenløsning?jeg har ikke peiling hva jeg skal kjenne etter heller liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Alle gravide har egentlig bekkenløsning pga hormonene, men det er ikke alle som kjenner smerter ved det. Jeg har selv det de kaller symptomgivende bekkenløsning, og det kan kanskje beskrives litt sånn som du sier. Men bekkenløsning kan kjennes forskjellig, noen kjenner det midt bak, noen i sidene og noen foran. Mitt tips til deg er å snakke med legen om det. Dersom det er bekkenløsningen som gir deg disse smertene, så skal du være litt forsiktig med å provosere frem "smerteanfall". Du kan også henvises til fysikalsk behandling. Dersom legen skriver på henvisningen at du har gangvansker blir behandlingen dekket av NAV, dersom han skriver kun bekkenløsning må du betale - så det er viktig å få med!! Kanskje du har en låsning i bekkenet, da kan det i så fall fikses lett. Ca 5% blir ikke bra igjen etter svangerskapet, og fysioterapeuten min sier at det er de som ikke tar hensyn til bekkenløsningen. For min del begynte dette i ca uke 26. Det har holdt seg stabilt dårlig, blitt verken bedre eller verre, men det krevde full sykemelding og en del endringer i hverdagen.... Se ellers artikkelen om bekkenløsning sm ligger på babyverden.no. Den er ganske bra! Lykke til!

Skrevet

Det kan hørrest veldig ut som bekkenløsning ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...