Gå til innhold

Når hodet har festa seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kan ungen snu seg igjen da? Kanskje et veldig teit spørsmål, men... Og må man få det bekreftet fra lege/jm at hodet er festet, eller kan man kjenne det selv? Jeg er gravid for andre gang, så dette burde jeg egentlig vite. Men sist gikk jeg til en lege som virkelig ikke hadde peiling, så jeg føler meg blank på mange områder.. Glad for svar, hvis noen vet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lurte også på det.spurte jm. hun sa at de skjelden fester seg på flergangs fødende.

Skrevet

Ok, det er jo greit nok. Men det var egentlig på vegne av venninna mi at jeg spurte.. Og ho er førstegangs...Føler at jeg burde vite, men nei..

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende og spurte legen om nettopp dette. Han sa at når hodet først er ordentlig festet, skal det veldig mye til for at babyen snur seg igjen. Hos førstegangs-fødende kan hodet feste seg opptil flere uker før fødsel- mens hos flergangsfødende så trenger det ikke feste seg før første rie presser ungen ned i bekkenet.

Jeg har hatt gutten opp-ned i magen siden uke 26, festet siden uke 33. Nå er jeg i uke 38 og har halvannen uke til termin. Jeg fikk bare beskjed om at "hodet er festet, gutten er fødeklar":-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...