KristineMed2Sønner<3 Skrevet 5. januar 2009 #1 Skrevet 5. januar 2009 Gutten vår på 15 mnd bruker fortsatt bleie 24 timer i døgnet, han har bæsja på do 3 ganger, aldri tissa, bortsett fra da det har kommet litt når han har trykki ut bæsjen, hehe. Men får av og til sånne stikk om at vi burde pushe på mer!? Har liksom stått i stange nå føler jeg. Syns det er litt vanskelig å vite hvordan vi skal "trene" han på å gå på do istedet for å gjøre fra seg i bleien. Vil ikke presse han for mye heller, da han fort blir hysterisk om det er noe han ikke vil der og da. Noen tips? Å er vi unormalt sent ute med dotrening?
miapia Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Dere er tidlig ute... vi tilbyr også potten, men bare på gøy... og det skjer aldri noe før hun reiser seg... snart to.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 gutten vår som blir 2 i jan, vil ikke ha noe med do trening å gjøre.. hyler når jeg prøver.. hehe.. men skal forsøke igjen nå etter jul.
Mom2Two Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Er du seriøs? Pushe dotrening på en gutt på 15 mnd? You gotta be kidding me...
ana baroma Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Nei, heller tidlig ute:) Snupps her er 15 mnd, og synes potta er en teit sak (går ikke an å klatre på den), doen er uinteressant foreløpig. Men det kommer nok! Så hva med å gjøre det til en positiv ting og ta det når han viser interesse? Siden han allerede har gjort nr 2 på do, så er han jo ganske langt:) Skal sies at jeg var tørr da jeg var 14-15 mnd, så det er svært forskjellig hvor tidlig man blir tørr. Jeg tror ikke det er skadelig å starte tidlig med pottetrening, men ta det litt på barnets premisser, og ikke andres!
Gjest nyttårsløftet Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Jeg også tror dere er tidlig ute sånn generelt sett. Men junior her har blitt satt på do/potte siden han var ca 7 mnd, jeg setter ham der hver morgen mens jeg er på badet, og ellers ved bleieskift eller hvis jeg ser han må gjøre stort. Det går gjerne to uker mellom hver bæsjebleie på den måten=) Nå går ikke min enda, det blir kanskje verre da å få ham til å sitte stille. Og det å holde ham helt tørr har jeg gitt opp, selv om jeg vet enkelte klarer det fra 9 mnd, selv på natta... Jeg aner ikke om dette vil ha noe å si på hvor tidlig han blir bleiefri. Men jeg håper at han forstår hva det dreier seg om, og i mellomtiden har vi i hvertfall sluppet billig unna bæsjebleiene;)
Yo&La+spire Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Jenta vår er 22 mnd og vi har såvidt begynt med litt dotrening. Dvs at vi setter henne på do hver morgen for at hun skal venne seg til det. Hun synes det er stas, tøker seg og vasker hendene, men det kommer aldri noe ut...hehe....men det kommer nok;) Men vet om de som driver EC, og som har tørre barn ved 1.5 års alder, ja. Mange som startet når barnet blir født. Ikke med potte selvfølgelig, men holde de over do, vasken osv. De lærer seg da å kjenne igjen signalene som babyen gir når h*n må på do. Vi vil gjerne starte tidligere med nestemann;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå