Gå til innhold

6 uker gml, og hvitt belegg på tunga...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegull har hvitt belegg på tunga si.. har flrsøkt å tørke det bort, men synes ikke det gikk no særlig bort.. ikke turte jeg ta så hardt heller da.. stakkars.. noen som vet hva det kan være..? skal dra på helsestasjonen når jeg kommer hjem fra juleferie, men tenkte dere haddde noen teorier..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Det kan kanskje være så enkelt som melkebelegg, eller så kan det også være soppinfeksjon. Men da tror jeg det skal klø litt for babyen, å at du muligens vil merke noe ubehag under amming\flaskegivning? Er ikke helt sikker, men mener det er noe slikt:-)

Skrevet

melkebelegg.. bør det fjernes eller.. sopp hadde jeg ikke tenkt på.. hmm.. håper ikke det..

Skrevet

Hvis det ikke går bort vil jeg tro det er trøske/soppinfeksjon. Og er det det må du dra og få respept til babyen og deg selv. Jeg har tvillinger, og jenta fikk det da hun var 7 dager, så fikk broren det og til slutt jeg. Fryktelig vondt i puppene, og endte med ammeslutt. Men det var nok helst fordi legen ikke skrev ut repsept til meg, hun sa jeg skulle vaske puppen med vann.... Du skal ha resept på mycostatin til dere begge.

Skrevet

Hei. mi lille tulle hadde også hvitt belegg på tunga.. fikk tips på helsestasjon om å prøve å vaske d bort men q-tips med farris på!! å det gikk bort:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...