Gå til innhold

Er det ikke feil å invitere seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har faktisk en single tante på både morssiden og en på farssiden av familien. Hver gang vi har invitert mine besteforeldre i bursdager osv, har de også dukket opp. Har ikke akkurat sendt dem vekk, selv om de ikke var invitert. Problemet med å invitere dem, er at da må vi nesten invitere pappas åtte andre søsken, og mammas tre andre søsken i tillegg. Derfor dropper vi heller alle. Men i dag dukket jammen meg begge to opp i dåpen også. Hadde heldigvis nok mat, men.. Hadde dere reagert på dette? De er jo 50 år begge to, så de må vel forstå at de bør iallefall spørre om det er greit først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde blitt passe irritert og fortalt dem hvor landet ligger.

Skrevet

Nå er det godt mulig du har et annet forhold til familien din enn jeg til min, men om de fleste er invitert er alle invitert og har noen for dårlig råd til å fø på alle sier de bare fra at noen må ta med det ene eller det andre av mat. Synes det er litt rart at noen holdes utenfor familiesammenkomstene. Her pleier alle å dukke opp når det er noe (dåp og julemiddag er jo litt for hele slekta da) og hvis vi har glemt å invitere noen har de vett på å dukke opp likevel.. :)

Skrevet

Syns at de virker ganske frekke. En dukker ikke opp i bursdager og lignende om en ikke er innvitert.

Å dukke uinnvitert opp i en dåp er toppen på frekkhet. Det er heller ikke vannlig og innvitere "gammle" tanter og onkler i dåp, da det er mest vannlig og bare innvitere nærmeste famillie. Men uansett er en dåp faktisk en begivenhet som en ikke dukker opp i uten og være innvitert!! Sånn er det bare.

Skrevet

Jeg er enig i at en ikke inviterer seg selv til en dåp. I min familie inviterer vi imidlertid de ugifte gamletantene (eller onklene). Dette er det full enighet om i slekta. De som har egen familie har ofte nok med sitt, mens de som er single og er litt oppe i åra ofte har mer behov for det sosiale en slik begivenhet kan gi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...