Gå til innhold

Til dere som har(skal) giftet dere... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

spør hær i håp om flere svar:) ....

inviterte dere alle gjestene til middag og fest eller hadde dere nermeste til middag og flere til festen?

hva er vanlig? føler man seg som andrevalget om man bare er invitert til festen? har lyst å invitere alle til middag, men blir så dyrt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde alle våre gjester til middag, men likevel hadde vi ca 30 kaffegjester. Dette var menn til damene som serverte, og venner av våre foreldre som dem har hvert i bryllup til deres barn. See? Litt innviklet men :)

Skrevet

Inivterte alle til middag..

Hørt så mye negativt om det å dele det opp (forsinkelser o.l), så vi valgte det sånn..

Skrevet

Vi hadde alle til middag (62 per) Men da inviterte jeg kun de søskenbarn som er på min alder og som jeg har kontakt med (alle på mannen sin side) Så var det 7 venninner med partner og 2 kompiser med partner.

To vennepar kom til kaffi.

Men vi inviterte alle venner til middag pga vi giftet oss i Bergen og nesten alle gjestene hadde lang vei, da ble det for dumt å invitere kun til kaffien.

Hadde vi giftet oss på mitt hjemsted hadde vi nok invitert alle venner til kaffi og kun familie til middag (utenom forlovere de)

Litt rotete men ja, lykke til:)

Skrevet

Vi ville ikke sette folk i "bås" Derfor kuttet vi ned på antall gjester og ba nærmeste familie og venner vi omgås ofte.

På den måten kunne vi be alle til alt.

Var 33 til sammen.

Skrevet

tusen takk for svar:)

flere med erfaringer?

Skrevet

Vi inviterte familie og de aller nærmeste vennene til middag og fest, og så hadde vi en stor vennefest med mange nære og ikke fult så nære venner en uke etter.

Skrevet

Vi inviterte alle til middag og fest.

Valget var lett da jeg ikke syns noe om å "dele" opp.

Skrevet

Vi hadde bare familei til middag,det var vel tilsammen 36 stk (med meg,han og datteren vår).Så kom venner på festen etterpå og da ble vi vel ca 60 stk tilsammen.Alle fikk invitasjon til kirken selvsagt.Det er veldig få som ikke skjønner det der,vi hørte ikke noe fra noen ang det!

Skrevet

Jeg har ikke (og skal nok ikke med det første) giftet meg, men har vært invitert i brullyp, og da bare festen etterpå. Synes det var helt toppers jeg :-)

Det var litt forsinkelser med middagen, men vi ble plassert i en hage med et glass vin hver hvos vi kosa oss en stund før middagen brøt opp.

Skrevet

Vi spiste middag med de aller nærmeste i familien (foreldre og søsken) + forlovere og faddere (hadde dåp samme dag). Så hadde vi fest på kvelden hvor resten av slekta og alle venner var invitert. Alle har i ettertid sagt at det ble en veldig fin dag (selv om flere var skeptiske il dette opplegget på forhånd...) Selv synes vi det var en perfekt måte å feire vår store dag på!

Skrevet

tusen takk for svarene

noen som angret på at dem delte det opp?

Skrevet

Vi skal gifte oss i 2010. Invitere noen til kaffe er for oss helt uaktuelt. Enten er man invitert til middag eller så er man ikke invitert.

Skrevet

Vi hadde de fleste til middag (113 stk), mens noen ikke kunne komme før til kaffen. Da ble vi 130 stk til sammen.

Skrevet

Vi hadde 80 til middag; familie og nærmeste venner, så kom det ca 20 ekstra til kaffe. Dette er venne(feste)gjengen vår, og ingen som så noe problem i at de kom til kaffen, det er sånn alle har praktisert det her hos oss. Enten så har de egen fest for venner etterpå, eller så inviteres venner til kaffen. Like greit også, synes jeg. Jeg liker godt å gå i bryllup, men trenger ikke absolutt å sitte der med middagen og høre på tanter og onkler som jeg ikke vet hvem er holde taler til venner av oss, mye gøyere at vi i vennegjengen samles et sted i forkant og vorser litt, har på oss fine klær og får lov til å komme til selskapet litt senere når det begynner å bli god stemning og kaffen, kakene og drikken tas frem :-)

Ok, nå høres jeg litt AA-kandidat ut, men det er nå slik vi liker det her. Pass bare på at dere ikke skiller helt mellom de nye gjestene og de gamle, i et bryllup vi var ble vi loset inn i et rom for oss selv, og minglet ikke i det hele tatt med de andre, som satt der de satt ved middagen. For all del, vi hadde det gøy vi, men i vårt bryllup rigget vi det til slik at der det før var middag ble det gjort om til små kaffebord der alle fikk plass, så kunne kaffegjestene våre sette seg hvor de ville, og blande seg med de andre gjestene.

Så inviter til kaffe du! Det er vel bedre det enn å ikke invitere dem i det hele tatt? For det blir jo ofte det som blir alternativet!

Det vi skrev i innbydelsen var:

Vi gifter oss da og da

Dagen blir ikke det samme uten familie og gode venner, vi vil derfor gjerne invitere x og x til vielse i kirken kl. 14.00, og kaffe kl. 22.00 (eller middag kl. 18.00 for de som skulle dit)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...