ellaaa Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 har en snill mann som har et närt forhold til sine foreldre. de sliter en del med helsa, og har det vanskelig ökonomisk til tider. vi hjelper til så godt vi kan, handler mat for dem noen ganger, kjöper litt klär, betaler noen små regninger.. frem til nå så har jeg hatt inkomst, men nå går jeg på skole, har bare litt penger som jeg får som bidrag fordi jeg går på skole. gutten vår skal også begynne på barnehage, det betyr en ekstra regning f o m denne måned. mannen min har tatt seg en ekstra jobb på kveldene/helgene for at vi skal klare oss. det betyr at han er MYE borte. men vi tröster oss med at jeg er ferdig om et år så får jeg forhåpentligvis jobb etterpå. svigers har også en datter som bor i utlandet med familien og de har så lyst til å besöke henne.( de har ikke sett hverandre på et år) saken er at de ikke har penger til å betale reisen på 4-5000 tusen. mannen min vil tilby seg til å betale reisen for dem. han tenker å jobbe enda mer ekstra i februar og betale reisen. jeg syns at det er urimelig, vi kommer ikke til å ha det lett ökonomisk + at han blir ENDA mer borte fra meg og sönnen vår fordi han må jobbe mer. datteren deres er ikke flink til å besöke sine foreldre, hun har fri i nesten hele januar og har visst om det lenge, hun kunne ha gjort en innsats og kommet på besök for en gangs skyld.. ikke misforstå meg, svigers er helt topp og jeg elsker mannen min fordi han er så snill..men et sted går grensen..
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Nei, det hadde jeg ikke godtatt. En ting er at dere er superflinke å hjelper til nå, men en tur utenlands for å besøke datteren sin er ikke nødvendig, når det er så trangt som det tydeligvis er. Datteren får betale selv, eller kommer å besøke sine foreldre.... syns JEG da
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Jeg hadde ikke godtatt det. Er enig med deg om at en plass går grensen. Han burde prioritere litt anderledes.
ellaaa Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2009 jeg har tenkt å si ifra..men jeg håper også at svigers takker nei til tilbudet..de vet at vi har det trangt ökonomisk fra nå av.. HI
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Jeg syns dattera som bor i utlandet, bør betale for foreldrenes reise for å besøke henne, hvis de ikke har råd selv. Ellers er det mest vanlig at foreldrene hjelper barna økonomisk. Hvorfor har foreldrene hans så lite penger? Høres nesten ut som han er dumsnill og lett å utnytte.
ellaaa Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2009 det er en komplisert historie bak deres ökonomiske situasjon, men det er ikke slik at de slöser og bruker penger på dumme ting..han er bare slik..snill med alle..jeg har heller ikke hatt noe imot at han hjelper sine foreldre för men nå er det annerledes...
melkekua™ Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Jeg forstår at han vil hjelpe familien sin, men synes det var drøyt at han bestemte seg for å tilby hjelp uten å ta deg med på beslutningen!! Jeg hadde ikke godtatt det, dessuten burde datteren betale for foreldrene sin reise. Eller hun kunne tatt seg en tur for å besøke sine foreldre siden hun allerede ha fri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå