Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Har tenkt å invitere familie å nermeste venner til middag. 3 retters, så blir det en liten pause, flere venner kommer , så fortsette med kake, vals, fest osv.... ca 40 til middag å 20 til festen....... Er veldig viktig for meg at middagen ikke blir forsinket så resten av gjestene må stå å vente. Har du blitt invitert kun til festen? vil ikke at dem skal føle seg som andrevalget, men samtidi blir det veldig dyrt å invitere alle til middag. Hva er vanlig å har dere noen erfaringer på dette området?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #2 Skrevet 5. januar 2009 Hei! Jeg har ikke vært i mange bryllup. Men jeg tenkte jeg skulle svare likevel, for vi skal gjøre det på omtrent samme måten. Har stor familie, og vi er studenter, så alle skjønner at vi ikke kan invitere rubbel og bit av venner til middag. Derfor blir det bare familie og noen få nærmeste venner først, og etter middagen blir ca 30 invitert til kaffe og fest. Tenkte å sette fram endel bord og stoler med litt snacks og litt drikke i et rom ved siden av middagen, så folk som kommer etterhvert kan sitte der sammen frem til middager er over, hvis noe blir forsinket. Evt trekker vi fra en skyvedør mellom rommene, slik at de får med seg det siste. Vet ikke helt ennå selv. Særlig når det er mange som bare kommer til kaffe/fest, må du ikke tenke på at folk skal føle seg som andrevalg. Alle oppegående folk skjønner det, og synes nok heller at det er koselig å få komme ihvertfall! Jeg har selv brukt mye tid på å tenke "Hva vil folk synes om det? Vil noen bli sure for dette?", men det er helt unødvendig. Det er vår dag, og vi gjør som vi synes er best! Jeg har i tillegg spurt mine to beste venninner om de ville være forlovere sammen, og det ville de. Var veldig førnøyd med det valget, helt til jeg leste innlegg på dette forumet fra noen som åpenbart bare er ute etter å være frekk og såre folk. Så da kom det en ny periode med "uff, kanskje alle tenker sånn også. Var det dumt å velge sånn?" Men nå er jeg lei av det! Dagens motto: La oss være sjef over vår egen fest, og ikke bry oss om hva andre kanskje vil si=)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 jeg serverte i ett bryllup hvor noen ble bedt etter middagen. og de måtte vente nesten 1time på at middagen ble ferdig. så det er viktig å beregne god til middag. gjør ikke noe å regne ekstra tid. gjestene tar seg gjerne en røyk og strekker litt på beina føre kakene.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Vi skal regne good tid på middagen, slik at vi er garantert å være ferdig med den til kaffigjestene kommer. Er uansett godt med en pause mellom middag og kaffi. Dagen blir hektsisk nok uansett, og jeg har jo lyst å rekke å prate med alle:-) Vi skal leie et ungdomshus, og middagen skal være i underetasjen. Om været er fint,kan kaffigjestene vente ute hvor de der får servert velkomst. Er det ruskevær står døren åpen inn i salen i overetasjen der kaffi og kaker skal bli servert. Dette er en veldig vanlig løsningm har jeg inntrykk av. Har selv vært i bryllup der det bir gjort på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 tusen takk for svarene:) vi blir sikkert å ha det som planlagt, altså dele det, men lage nøye tidsplan med god margin mellom middagen å festen. Og at di siste gjestene blir godt inkludert med di andre gjestene. hvor lang tid bruker en 3 retters middag å vare?, blir nok noen taler, men ikke sanger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå