ainapost Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hei damer! Jeg lurer på om deter noen her inne som har erfaring med å ha med seg en Doula på fødselen? Er ikke gravid selv nå, men har født 3 barn på ABC avd på Ullevål.Den siste i september 08. Skal utdanne meg som Doula nå i vinter, men vil bare måle temperaturen litt her inne for å se om noen har tenkt på å benytte seg av en slik fødselshjelper. Takk for svar!
Itsrejk Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Hm...må innrømme at jeg aldri har hørt om doula før... Kan du si litt om hva en slik en gjør? Må innrømme at min første reaksjon er at jeg ikke ville hatt med meg noen annen enn mannen min under fødselen, men der vil jeg tro vi kvinner er ulike.
-fie- Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Utdanne deg til doula? Går det an?? Kan du ikke si litt mer om hva utdanningen går ut på og hvor man tar den? Hørtes interessant ut. Selv kunne jeg ikke tenke meg å ha med noen andre enn mannen min på fødselen..
Hakkamella Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Jeg har også tenkt å utdanne meg som Doula når jeg har født. Hvor lang tid tar det, og finnes det noen støtte for det? Jeg hadde brukt Doula om jeg ikke hadde hatt fødselspartnere. Nå er jeg så heldig at de står litt i kø her hos meg; min søster bestilte orkesterplass den dagen jeg annonserte graviditeten, og barnefaren har funnet ut at han har lyst å være med likevel. Synes Doula er et utmerket tilbud, for det finnes mange som er enslige mødre, har nettverket for langt borte hvis noen i det hele tatt, og det kan være behov for en ekstra fødselspartner i noen tilfeller. Min plan er å ta kurs som jeg finner for å bli kvalifisert. Har du noe info å komme med ang kurs/utdanning og pris, så blir jeg glad. For dem som ikke vet hva DOULA er, så er det en erfaren kvinne som har født selv før, og som trer inn som fødselspartner der det er behov for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå