Gå til innhold

Hva er egentlig kynnere og hvordan kjennes de ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet man at man har kynnere liksom? hvor får man ubehaget henn? Jeg har lurt så fælt på dette...tror jeg har hatt en del kynner men...jeg vet jo ikke...noen som kan forklare litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan prøve og forklare så godt jeg kan!!

kynnere er samentrekkninger i livmoren. de er helt ufarlige, det er som regel livmoren som trekker seg sammen/strekker seg mens den vokser! husk, d er jo en stor muskel!

Alle gravide kvinner har sammentrekkninger i livmoren, men noen er mer følsomme og merker de mye mer enn andre! kynnere kan være et tegn på for mye stress, så man burde høre på kroppen sin!

mange kjenner kynnere først som regel i midten av 20 ukene, og dette fordi livmoren begynner og bli stor, og trekker seg sammen/strekker på seg som en måte for øvelse. jeg med andre ord, har vært plaget med kynnere siden uke 11/ 12 den gangen her. har blitt forklart på sykehuset at det er helt ufarlig, men at jeg må roe ned og ta det med ro hvis de blir fler enn 4-5 stk per dag!

nå man har en kynner, kjennes det litt ut som at du har en stein liggende i magen! kommer litt ann på hvor langt du har kommet i svangerskapet, men hvis du kjenner livmoren din, blir denne helt hard, og rundt som en ball! jeg kjenner de spesielt godt om morningen, når blæren er full! da strammer det så mye at jeg nesten ikke klarer og gå rett i ryggen ut på toalettet! jeg syns ikke det er direkte vondt med kynnere, bare ubehagelig. litt mer noen ganger, enn andre.

kynnere kan vare forskjellig. noen ganger får jeg to-tre stk rett etter hverandre, korte hyppige, mens andre ganger en som er lang.. du blir nok mer kjent med hvordan kroppen jobber utover i svangerskapet..!

håper det var litt behjelpelig..! vart litt langt men..!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...