Gå til innhold

Flere som sliter med motivasjonen til å jobbe?


Feb09

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sykemeldt, og jobber 100% som lærer. Skal jobbe 3 uker til nå, men sliter innmari med motivasjonen..Er i god form og det er egentlig ingen grunn til å ikke jobbe, men jeg vil heller være hjemme å fikse og ordne osv..Akkurat nå føles 3 uker som en evighet..Sorry at jeg sutrer altså, men måtte bare si det..Er det andre der ute som fortsatt jobber, og synes det er litt kjipt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var veldi hardt idag o komme tilbake på jobb(barnehage) etter 2 ukers juleferie,jobber også 100% fortsatt å formen er grei men hadde godt kunnet begynt på permisjonen idag føler jeg:)

Er veldi glad i jobben min men føler også det at jeg gjerne hadde vart hjemme å ordnet å fikset infør bebben ist...

men men,det meste er vel klart å har kun 5 uker igen på jobb nå så får kjøre på!

Vi får krysse fingrene før at disse ukerne går fort å både ledighet å bebis snart kommer til oss!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber også fortsatt 100% som lærer, og har det litt på samme måte... Tror vel egentlig hjernen min har begynt å innstille seg på at jeg snart skal ut i permisjon, og her føles også 3 uker som en evighet. Oppleggene i timene denne perioden blir det også så som så med kjenner jeg. Ikke mye motivasjon til forberedelse av undervisning her gitt. Har nok med å overholde frister på papirarbeid som skal være i boks før permisjonen starter...

 

Men, vi skal være veldig fornøyde med at vi fortsatt kan jobbe da. Tenk de som har vært så uheldige å ha vært sykmeldt hele svangerskapet. De har venta lenge på babyen sin, de... Tida går i allefall fort når man er i jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp faktisk litt å vite at det andre der ute som også jobber..føler at alle er sykemeldte jeg..Ja, vi skal jo være glade at vi slipper plager da..så egentlig er det jo bra at man kan jobbe, men det er noe med det psykiske rundt det..er innstilt på å slutte snart liksom...

 

Ønske dere lykke til videre!! Go on girls!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme situasjon her. Jobber 100% som lærer i videregående skole og har tre (snart bare to) uker igjen til permisjonen starter. Det var så nedtur å komme tilbake etter juleferien for jeg hadde liksom telt ned til jul og nærmest tenkt at om jeg greide å jobbe til jul så var permisjonen rett rundt hjørnet. Hadde glemt at januarmåneden alltid føles uendelig lang og at det neppe kommer til å gå noe raskere i år... Holder på med siste innspurt på høstterminen som avsluttes nå til helga. Føles så meningsløst å ta fatt på å planlegge en ny termin når jeg ikke skal være der i mer enn et par uker. Har litt småvondter her og der og sover veldig dårlig,men jeg føler liksom ikke at det er god nok grunn til å bli sykemeldt. Samtidig så synes jeg også at alle rundt meg som er gravide støtt og stadig er sykemeldte og jeg har ikke vært borte en eneste dag pga graviditeten. Men det er vel bare å bite tenna sammen og være glad for at man tross alt er såpass frisk og rask. Men godt å syte og klage litt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også veldig med motivasjonen. Jobber som IT-konsulent og finner ingen gode sittestillinger foran pc'n og har masse kynnere på jobb. Sliten også kjenner jeg, så tenkte å be om 50% sykemelding de siste 3 ukene, så får jeg sovet litt lengre om morgenen (slipper morgenkvalmen da - som ikke har gitt seg...) og ikke ha så lange dager. Får se om legen er enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Føler litt behov for å klage litt jeg å... :-)

Jeg jobber som ass. butikksjef i Kiwi og er på den måten litt heldig fordi jeg til en viss grad kan styre dagene mine litt selv. Jobber fortsatt 100 %, men føler vel att det snart er nok. Virker som att hjernen har koblet mer eller mindre ut og er ikke spesielt klar for å jobbe så mye lenger..

Er knappe tre uker igjen til jeg skal ut i permisjon og det har begynt å slå meg att jeg har 1000 ting som fortsatt må fikses før vi er klare for å få en baby i hus... :-)

(er ikke fullt sååå ille, det bare føles sånn)

 

Samtidig driver vi å flytter til ett nytt hus og maler barnerom, soverom, stue og tak omtrent samtidig for å bli ferdig noen gang...hihi.. Det spørs vel om vi blir... :-DD

 

Jeg skal ta kontakt med legen i dag å be om aktiv sykemelding. Har ikke dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver eller meg selv for det, selv om formen i å for seg er helt fin. Men jeg kjenner det att jeg trenger mer ro, så jeg håper det går i boks... :-)

 

Men alt i alt har jo alle vi vært heldige som har klart å jobbe så lenge, vi må være stolte av oss selv! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...