LiLo-sine små søte! Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hvordan gjør dere det med permisjon,tar far ut permisjon eller lar han være siden han allerede har 4 uker fri? Taper jo penger på at han skal ta ut permisjon.. Hva gjør dere,skjønner ingenting jeg.....
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 her tok far ut permisjon i sommer, han jobber 5/5 så da ble det 15 uker hjemme i sommer. det var herlig. og han er jo ute annenhver jul, så i 09 skal han ta permisjonen rundt juletider. så han får julen hjemme i år også
sels Skrevet 5. januar 2009 #3 Skrevet 5. januar 2009 Hei. Jeg er både offshore gressenke og jobber på lønningskontor for offshore ansatte. Veldig mange tar permisjonen sin i en avspaseringsperiode. Det gjør min mann også. Jeg tar da ferie de ukene og han har permisjon. Dette for at vi ikke skal tape disse ukene. Du får ikke overført de til deg så hvis han ikke tar de ut så mister dere disse ukene. Lykke til med valget av hva dere gjør.
Trollunn Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 Jeg lurer også litt på dette. Har hørt at man ofte gjør det slik du sier, Sels! Men jeg lurer litt på fødselen jeg da... hva gjør vi om jeg før dagen før han skal ut på jobb igjen..? Er det vanlig med noen ordninger her tro???
Tulla med tre små Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Min mann går 2-4 turnus, og vi planlegger da at han tar ut sine 6 uker slik at han går hjemme 10 uker sammenhengende. (4 uker av, to uker på, 4 uker av.) Da vi fikk eldstemann, gikk han 5-4 turnus, og tok da permisjonen sin slik at han gikk hjemme 13 uker. (4 uker av, 5 uker på, 4 uker av.) For oss var det viktigste at far fikk være hjemme mest mulig med veslegutten. Det at vi tapte litt penger på det, kom liksom litt i andre rekke... Det går jo an hvis dere ikke vil tape penger, å spørre om mannen din kan få jobbe overtid en del av permisjonsperioden sin. Jeg vet ikke om det går, men det er jo lov å spørre...
nissetrollet Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 Hei. Sist jeg gikk gravid fikk jeg overført ukene hans til meg. Det var vel den eneste grunnen at de videreførte ukene,at mannen jobbet offshore. Dette er nå 5år siden, så vet ikke om de har forandret lovene på nav.
Lille my ;) Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Min mann jobber 2 uker på og 4 uker fri. Han skal dele pappa permen i 2. Ta 3 uker perm når han er hjemme på fri, så på jobb som vanlig og perm igjen di neste 3 ukene. Når vi gjør det sånn får han sin opparbeidete lønn( som han jobber inn når han er 2 uker på jobb) + permisjonslønn. Da tar jeg ut perm uten lønn.. Da taper vi ingen ting. Når det gjelder jobb og nærgående fødsel hadde han krav på 1 uke fri fra de 2 ukene han har på jobb. Men det kan kansje varier fra firma-firma??
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Sambo jobber 2-4. Nå har han permisjonen sin for snuppen. Han delte opp permisjonen i 3*2uker. De første 2ukene hadde han i sommer, og de 4 siste ukene holder han på med nå. Har vært hjemme siden November, og skal ikke i jobb igjen før i Mars=) Deilig!! Permisjonen for nestemannn (som kommer når som helst) skal han ta når min perm er ferdig. Da blir han hjemme i 18 uker (2+4+2+4+2+4)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå