Gå til innhold

Vurderer å skaffe en kanin til ungene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er to og fem år gamle, og elsker katten til besteforeldrene. Vi har ikke plass til katt, og derfor vurderer jeg å skaffe kanin. Skjønner jo at jeg må ta meg av stell og sånn, men vil at de skal lære å respektere dyr.

God eller dårlig ide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan de ikke lære seg det hos besteforeldrene, på tur, i skogen osv.

Må man ha dyr selv for å lære og respektere dem?

Skrevet

tja.. så lenge du er klar over at det er du som må ta stellet så burde det jo gå bra. bare du har de under oppsyn hele tiden når de holder på med kaninen. og vær obs på at dette er et dyr som kan leve i 10 år. er sinnsykt mange kaniner på rundt 1 år som blir omplassert. fordi at folk går lei. eller folk fortsetter å ha de, men gir de ikke kos lenger. de trives best i selskap. så om du skal ha bare en kanin må den ha kos og oppmerksomhet hver dag

Skrevet

Dårli i de synes jeg. De bør lære å respektere dyr uten å ha det selv. Nyhetens interesse forsvinner fort. Jeg hadde selv kanin som barn og det var vel stas i nøyaktig 14 dager minns jeg. Så ikke skaff til barna, men i såfall til deg selv om du har brennende interesse for kanin.

Skrevet

Hva gjør dere i ferier osv...? Har dere penger til dyrlege? (Spinndyrt...) Hvis det er du som tar ansvaret ser jeg bare at det er en fin ting....om dere har gode fasiliteter for kaniner da..... :-) (Stort uteareal, skikkelig skjerming og masse løvetann)

Skrevet

men hvis dere ikke har plass til katt... hvordan skal dere ha plass til kanin? det er ikke nok med et lite bur inne som den knapt kan bevege seg i. den må ha stort bur. pluss t den må få komme ut av buret en gang for dagen og lufte seg

Skrevet

Vi har kanin, kaniner er søte skapninger.

Men så veldig barnevennlige er de ikke.

Hun på 8 har glede av henne, men barn er ganske store før de får så mye ut av en kanin..

Skrevet

Kaniner er kjedelige kjæledyr. Min endte på en bondegård..

Skrevet

katt tar mindre plass en kanin. katten går jo rundt som den selv vil og trenger ikke noe bur.

kaninen her ble gitt bort til litt eldre barn. for det ble litt slitsomt for den og dele bur med småen vær gang han ville på besøk til den osv... småen er veldig flink med dyr. men kaniner skal behanldes forsikig og de skal få mye kos for og bli ordentlig tamme.

katten funker det flott med. den leker/mobber småen når den selv vil og går når det blir nok. hun legger seg inntil han og koser når hun ønsker og blir dritfornermet når småen sover hos far... hehe.. de er ordentlig søte sammen

Skrevet

Det er faktisk en del jobb med kaniner, buret må skiftet på ihvertfall hver tredje dag, hvis ikke oftere. Bør også ha 2, for ellers må den enn har bli tatt opp ofte og kost med. De skal også behandles forsiktig noe 2 og 5 åringer ofte ikke gjør. Og respekt av dyr får enn om enn ikke har dyr også. Tror dere skal tenke dere godt om før dere skaffer dere kaniner, det er den jobb med de, de trenger nytt vann flere ganger daglig, mat osv.

Skrevet

vi har kanin...Gutta liker den, men nå står den på et rom som gjør at de stadig er innom hos den... jeg stelelr buret - men de hjelper meg som oftest med det. Jeg er enig emd deg: de lærer å ta hensyn til dyr..

skikkelig søting vi har iallefall, gjør rent buret va 2 ganger i uken.. skulle i utg.pkt stå ute, men havnet inne..Mye emr glede av den slik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...