Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Og som ikke har jobb? Jeg har os, fult stipend og lån, barnetrygd/småbarnstilleg, stønad til barnetilsyn og bidrag.. Men lurer på hvor mye husleie jeg greier med..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Jeg:) Men det med husleie kommer jo veldig an på hvilke andre utgifter du har da..Jeg har mange småregninger og tull som til sammen blir endel,og husleia på 5500,-.Har studentleilighet,så internett,vask og strøm er med der!Da går det helt fint:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 jeg ville greid 8000 om jeg hadde hatt full os, uten skatt, uten lån og uten bostøtte. jeg har bil og 1 barn.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 OS uten skatt?? er d mulig og? Jeg har 7000 i husleie, inkl. strøm og internett. Begynner på studier igjen til høsten..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Hei, HI her..¨ Jeg har full OS.. leil jeg ser på er på 8000 kr mnd + strøm.. og sikkert tv og nett.. Har ellers barnehage og telefon som faste utgfiter.. Ingen lån, og bilen selger jeg dersom jeg skal leie den leil.. Går det rundt? det er greit å sette opp et budsjett for å se om det går eller ikke, men dere som lever og puster har jo opplevd det og vet at det dukker opp uforutsette ting og slikt.. så.. greier man med det?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 med lån stipend går burde det gå fint, uten at jeg aner hva du har av andre utgifter. når jeg skrev 8000 uten lån, så regnet jeg med at strøm var med i prisen, for det har det altid vært der jeg har bod. men uten bil og med lån, så har du jo en del kr i måneden. men du får vel ikke bostøtte før du har vært alenemor i 1 1/2-2 år pga ligningen? personlig pleier jeg, når jeg setter opp budsjett og regne med sparing på 500 kr i måneden om jeg har mer en 30 000 på sparekontoen eller 1000 kr i måneden om jeg har mindre en 30 000 på sparekontoen. slik at jeg har til uforutsetteutgifter. (men da må du være flink jente å spare de også. ikke noe morro og ikke kunne kjøpe vinterdressen på 40% salg fordi du ikke har penger før om 1 uke...)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 ja da. alle vennene mine som har os, betaler ikke skatt av den. men jeg gjør og har klaget. men de går ikke med på og gjøre noe med det. så jeg betaler 1900 i skatt av os i måneden. men regner jo med å få det tilbake igjen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 altså den siste var ikke til hi men anonym som lurte på os og skatt, men det forsto dere sikkert helt selv
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #11 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har vært alene i 2 år, men får vel likevel ikke bostøtte så lenge jeg har studielån.. den regnes jo som inntekt, i allefall her.. Jeg skatter forresten også av os.. Noen flere som studerer med høy husleie? HI
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 #12 Skrevet 6. januar 2009 om du hadde lønn ved forige ligning (altså i 2007) så får du ikke bostøtte. når ligningen for 2008 kommer (ca juni tror jeg) så vil du få bostøtte om du tar ligningen som grunnlag. for ligningen tar bare høyde for skattbarinntekt. men om du tar for dagens lønn blir mye mer regnet som lønn og du får for høy inntekt ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå