Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 er i uke 19 å har allerede fått stor mage, har krevende jobb å det er et helvete å gå på jobb. nå vil jeg sykemelde meg ut svangerskapet, noen av dere som har jort det? gir legen sykemelding i 5 mnd framover? eller det det sånn at jeg får 2 uker om gangen?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har et ekstremt komplisert svangerskap der det er fare for både mitt og barnets liv, og likevel har de ikke lov til å sykemelde meg mer enn en måned om gangen. Litt rart, fordi det er ingen tvil om at jeg ikke skal ut i jobb igjen før etter permisjon.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 så du må gå til legen hver mnd for å få ny sykemelding?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Ja, men jeg er jo uansett på kontroll hver uke da, så jeg ordner det da. Regner med at du også går til kontroller..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Arbeidsstedet ditt har jo ansvar for å tilrettelegge for deg så du kan jobbe lengst mulig, hvis ikke det er mulig kan LEGEN vurdere om du skal sykemeldes. Vanligvis for 2 uker av gangen, men når det er helt sikkert at du ikke kan gå tilbake til jobb kan du sykemeldes for ca 1 mnd av gangen. Men det er legen som vurderer det. Også mulighet for å bli sykemeldt feks 50%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå