Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos lege i uke 12 og skal tilbake dit i uke 22. Bør jeg ha en JM-kontroll i mellomtiden? Har ikke somla meg til å kontakte JM enda, og jeg og legen snakket ikke noe om hvordan jeg ville fordele kontrollene.

Jeg er i uke 15 nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos legen i uke 12 og ble da anbefalt om å kontakte jm for en time der ca 4 uker senere. Så da gjorde jeg det. Hadde ny time hos legen ca 4 uker etter det igjen (uke 22) og en ul i mellom timen hos jm og timen hos lege.

Nå går jeg litt oftere på kontroll enn hva som er vanlig fordi jeg fikk svangerskapsforgiftinig i første svangerskap da... Men det er det jm som ville at jeg skulle, så jeg er på kontroll ca 3-4 uke, annenhver gang hos lege/jm

Jeg synes det er veldig greit å bruke både lege og jm, for hvis jeg må ha en sykemld så er legen min allerede godt kjent med situasjonen.

Men du MÅ jo ikke bruke jm, men det kan være greit. En jm har som regel litt bedre tid og kunnskaper til å snakke om alt som har med svangerskap og fødsel å gjøre...

Skrevet

Hei!

Du trenger ikke gå til jordmor før du skal dit i uke 22. Men dersom du føler behov for det, skal du bare bestille en time. Kan være litt godt å få pratet med henne om det er noe du lurer på, og kanskje få lyttet på det lille hjertet :)

Jeg skal ikke til jordmor igjen før 4 uker etter UL (hvis alt er OK). Er i 13. uke nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...